امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اینستاگرام instagram

اینستاگرام - instagram
#81
 کلوز فرند در اینستاگرام چیست؟ نحوه ی کار با Close Friends

[تصویر:  instagram-close-friends-01.jpg]

کلوز فرند یکی از قابلیت های اینستاگرام است

 
همه چیز درباره کلوز فرند در اینستاگرام
کلوز فرند و یا Close Friends قابلیتی در اینستاگرام است که می توانید با استفاده از آن دوستان نزدیک و یا خانواده خود را به آن اضافه کنید تا فقط آن ها بتوانند برخی از استوری های شما را ببینند. این قابلیت بسیار جذاب و کاربردی است و استفاده از آن هم بسیار آسان است. در ادامه این ویژگی جذاب را بیشتر بررسی می کنیم و سپس به نحوه کار با کلوز فرند اینستاگرام می پردازیم.
کلوز فرند و یا Close Friends چیست؟
 
[تصویر:  instagram-close-friends-02.jpg]
ویژگی کلوز فرند از سال 2018 توسط اینستاگرام معرفی شد
 
اینستاگرام امروزه به یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی بدل شده است و تقریبا هر فردی با آن آشنایی دارد و یا از آن استفاده می کند. می توان گفت که یکی از مشکلات اینستاگرام این است که ما نمی توانیم تمامی فالور های خود را بشناسیم.
 
در اینستاگرام، غریبه ها و آشنا های زیادی ما را دنبال می کنند. شما دوست ندارید که برخی چیز ها را با غریبه ها و یا حتی برخی آشنایان در اشتراک بگذارید. پس چه بهتر که قابلیتی وجود داشته باشد که بتوان با استفاده از آن دوستان صمیمی و خانواده را از غریبه ها جدا کرد!
 
کلوز فرند در اینستاگرام دقیقا همین کار را می کند. شما می توانید با مشخص کردن لیست دوستان و خانواده در قسمت کلوز فرند و سپس انتشار استوری به عنوان کلوز فرد، اینستاگرام آن استوری را فقط به دوستان و خانواده شما نشان می دهد.
این ویژگی جذاب در سال 2018 به اینستاگرام افزوده شد و کاربران می توانند با استفاده از آن حریم خصوصی خود را بیشتر حفظ کنند. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و به همین دلیل بسیاری از کاربران توانستند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.
 
نکته ای که وجود دارد این است که خود شما باید دوستان نزدیک خود را در این ابزار انتخاب کنید و اینستاگرام هیچ دخالتی در آن نمی کند.
وقتی که استوری از طریق کلوز فرند منتشر می شود، برای این که با دیگر استوری ها تفاوت داشته باشد، دور آن حلقه ای سبز قرار دارد. وقتی که شما استوری دیدید که دور آن حلقه ای سبز است، یعنی شما در لیست کلوز فرند آن شخص هستید.
 
[تصویر:  instagram-close-friends-07.jpg]
استوری کلوز فرند، بر خلاف استوری های ساده یک نوار سبز دارند
 
نکته دیگر در مورد Close Friends این است که شما نمی توانید خود را از لیست کلوز فرند شخص دیگری حذف کنید. اگر می خواهید استوری های آن شخص را نبینید، آن را آنفالو کنید.
 
نحوه ی استفاده از Close Friends
 
[تصویر:  instagram-close-friends-03.jpg]
استفاده از کلوز فرند بسیار ساده است
 
همان طور که پیش تر نیز خواندید، محدود کردن افراد غریبه، کار اصلی کلوز فرند است. همچنین اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، می توانید مشتری های VIP خود را در این لیست قرار دهید تا برخی از اطلاعات به صورت خصوصی برای این افراد منتشر شود.
بنابر این اگر می خواهید از این ویژگی جذاب استفاده کنید، در ادامه آموزش کار با آن را برای شما قرار داده ایم:

نحوه ساخت لیست کلوز فرند

اولین کاری که شما باید برای استفاده از این ویژگی جذاب اینستاگرام انجام دهید این است که برای خود یک لیست کلوز فرند ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
1-وارد اینستاگرام شوید.
2-آیکون پروفایل را از قسمت زیر انتخاب کنید تا به قسمت پروفایل وارد شوید.
3-سه خط افقی در گوشه ی بالا را لمس کنید.
4-سپس وارد "Close Friend" و "یا دوستان نزدیک" شوید.
5-در این قسمت تمامی فالوور های خود را می بینید. می توانید انتخاب کنید که کدام یک از آن ها جزو لیست کلوز فرند اینستاگرام شما باشند. با لمس دکمه Add و یا اضافه کردن، می توانید آن فالوور را وارد لیست کلوز فرند خود کنید.
 
[تصویر:  instagram-close-friends-04.jpg]
اضافه کردن دوستان به لیست کلوز فرند
 
نحوه ی استوری کردن برای کلوز فرند
پس از این که لیست کلوز فرند خود را تکمیل کردید، حال می توانید یک استوری را فقط برای آن ها نمایش دهید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
1-وارد اینستاگرام خود شوید.
2-به قسمت استوری بروید و استوری مورد نظر خود را ایجاد کنید.
3-از پایین صفحه دو گزینه Close Friend و Your Story را مشاهده می کنید. بر روی کلوز فرند کلیک کنید تا استوری مورد نظر شما فقط برای لیست کلوز فرند نمایش داده شود.
 
[تصویر:  instagram-close-friends-05.jpg]
دکمه استوری کردن برای کلوز فرند در اینستاگرام
 
اگر به درستی این کار را کرده باشید، نوار دور استوری شما سبز می شود و همچنین در قسمت بالا و سمت چپ استوری شما لیبل Close Friend اضافه می شود.
 
[تصویر:  instagram-close-friends-06.jpg]
گوشه بالای استوری کلوز فرند، عبارت Close friend با حاشیه سبز نوشته شده است
 
این استوری ها هم مانند استوری های معمولی پس از 24 ساعت به طور خودکار حذف می شوند. هم حساب های خصوصی و یا پرایوت و هم حساب های عمومی و یا پابلیک می توانند از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنند و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد.

نحوه ی حذف مخاطب از کلوز فرند

شاید شما به هر دلیل بخواهید فردی را از کلوز فرند خود حذف کنید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:
1-وارد اینستاگرام شوید
2-آیکون پروفایل را از قسمت زیر انتخاب کنید تا به قسمت پروفایل وارد شوید.
3-سه خط افقی در گوشه ی بالا را لمس کنید.
4-سپس وارد "Close Friend" و "یا دوستان نزدیک" شوید.
5-در این قسمت تمام کسانی که در لیست کلوز فرند شما هستند، در قسمت بالای لیست قرار دارند. شما می توانید با لمس remove در مقابل نامشان آن ها را از لیست کلوز فرند خود حذف کنید.
 
استفاده از کلوز فرند اینستاگرام به روش های خلاقانه
 
[تصویر:  instagram-close-friends-08.jpg]
استفاده از کمی خلاقیت، برای کسب و کار 
 
همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، شما می توانید به عنوان یک کسب و کار از قابلیت کلوز فرند برای مشتریان ویژه و VIP خود استفاده کنید. به طور مثال می توانید از طریق استوری های کلوز فرند، برای مشتریان ویژه خود، اخبار مختص به آن ها را منتشر کنید.
 
همچنین می توانید با وارد کردن این مشتریان ویژه به لیست خود، خدمات و آموزش هایی را برای آن ها قرار دهید که دیگر مشتریان از آن ها بی بهره هستند. این کار هم باعث افزایش اعتماد و علاقه مشتری به کسب و کار شما می شود و هم می توانید مشتریان خود را بهتر حفظ کنید.
شما می توانید با خلاقیت های دیگر خود، هرگونه که می خواهید از قابلیت کلوز فرند استفاده کنید و آن را تبدیل به ابزاری برای مشتری مداری کنید.
 
جمع بندی مطالب و سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا ویژگی کلوز فرند و یا همان Close Friends در اینستاگرام را به طور کامل معرفی کنیم و در ادامه آموزش استفاده از آن را برای شما عزیزان قرار دادیم. این ویژگی از بدو ورودش با استقبال زیادی روبرو شد و همین الان هم از آن بسیار زیاد استفاده می شود.
 
با استفاده از این ویژگی می توانید به سادگی فالور های خود را دسته بندی کنید و نمایش برخی از استوری های خود را محدود به دوستان و یا خانواده خود بکنید تا بتوانید برخی از اطلاعات خصوصی را راحت تر انتشار دهید.
استفاده از این ابزار بسیار ساده است و با چند کلیک ساده می توانید از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که شما می توانید با کمی خلاقیت به خرج دادن، از این ابزار به عنوان یک وسیله برای فروش بیشتر و یا مشتری مداری  استفاده کنید.
امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شود و بتوانید به درستی از این ویژگی جذاب اینستاگرام استفاده کنید.
 
گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:
#82
اینستاگرام قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر دسکتاپ را آزمایش می‌کند

[تصویر:  aefdf0d0-d506-11eb-87d7-9a4b742b2582.png]

ماه گذشته اینستاگرام قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر را به صورت داخلی مورد بررسی قرار داد. اکنون به نظر می‌رسد برای آزمایش بیشتر این قابلیت، آن را در اختیار برخی کاربران قرار داده تا تست‌ها و بررسی‌های تکمیلی و بیشتری را به انجام رساند.


تاکنون کاربران اینستاگرام برای ارسال پست به فید شخصی خود باید از اپلیکیشن موبایل یا روش‌های غیر مستقیم دیگر استفاده می‌کردند. اکنون اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر دسکتاپ است. سخنگوی اینستاگرام ضمن تایید این قابلیت عنوان کرد:
نقل قول: «با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از طریق کامپیوترهای شخصی خود به اینستاگرام دسترسی دارند. بنابراین برای بهبود تجربه کاربری، اکنون ما در حال آزمایش قابلیت ارسال یک پست به فید شخصی کاربران از طریق مرورگر دسکتاپ هستیم.»
[تصویر:  photo_2021-06-25_10-14-59.jpg]
پیشتر نیز یکی از کاربران توییتر با نام «الساندرو پالوزی» با انتشار پستی از تصمیم اینستاگرام مبنی بر قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر خبر  داد.  اما در آن زمان، پالوزی گفته بود که اینستاگرام در حال آزمایش این قابلیت به صورت داخلی و محدود است  اکنون به نظر می‌رسد وضعیت تغییر کرده، زیرا قابلیت جدید در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته و می‌توانند از طریق مرورگر دسکتاپ خود پست‌های جدیدی منتشر کنند.
به نظر نمی‌رسد که در پروسه ارسال پست به این روش، تفاوتی با نسخه اپ موبایل وجود داشته باشد. امکان بارگذاری چندین عکس، ویرایش و اعمال فیلترها روی تصاویر ارسال شده توسط مرورگر دسکتاپ نیز وجود دارد. پیش از این، کاربران اینستاگرام برای ارسال پست‌های خود از طریق دسکتاپ دیگر نیازی به استفاده از روش‌های دیگری مانند تغییر تنظیمات کاربری یا اپلیکیشن‌های دیگر ندارند. اکنون به نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد تجربه کلی خود را بیش از پیش شبیه به فیسبوک کند.
به صورت کلی می‌توان گفت قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر دسکتاپ یک تغییر قابل توجه و یک گام مهم در پیشرفت اپلیکیشن اینستاگرام محسوب می‌شود. همچنین این شرکت اخیرا تایید کرد که در حال آزمایش تغییر دیگری است که پیش از سایر محتواها «پست‌های پیشنهادی» را به کاربران نشان می‌دهد. این تغییر باعث می‌شود کاربران کنترل بیشتری روی الگوریتم‌ها داشته باشند و بتوانند برخی قابلیت‌های اپلیکیشن را شخصی‌سازی کنند.


ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:
#83
 به گفته مدیرعامل اینستاگرام این پلتفرم دیگر یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصاویر تلقی نمی‌شود

[تصویر:  93203C02-B828-41C9-97B9-47A478CA7FF3-e16...82473.jpeg]

آدام موسری؛ ریاست اینستاگرام اخیرا جهت گفتگو پیرامون برنامه‌های کمپانی برای 6 ماهه دوم سال 2021 در شبکه اجتماعی توئیتر حاضر شد. آقای موسری در یک ویدیو به برخی تغییرات موردنظر جهت اعمال در اینستاگرام طی ماه‌های آتی و زمینه‌های تمرکز کمپانی جهت پیشبرد اهداف خود اشاره کرد.

یکی از نکات کلیدی مطرح شده در ویدیو، اذعان آدام موسری در خصوص ماهیت این سرویس است؛ موضوعی که گمانه‌زنی‌های پیشین بارها به آن اشاره داشتند. آقای موسری در اواسط این ویدیو اعلام کرد: “ما دیگر یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصاویر نیستیم”.
“این‌بار تغییرات روی ویدیوهای اینستاگرام اعمال می‌شوند. ما در اینستاگرام همواره تلاش می‌کنیم تا با ارائه امکانات جدید به خلق بهترین تجربه ممکن برای کاربران کمک نماییم. در حال حاضر ما بر 4 حوزه کلیدی شامل تولیدکنندگان، ویدیو، خرید و پیام‌رسانی تمرکز کرده‌ایم.” – آدام موسری (mosseri@)؛ 30 ژوئن 2021
در عوض کمپانی روی 4 مقوله اصلی شامل تولیدکنندگان، ویدیو، خرید و پیام‌رسانی تمرکز خواهد کرد. مشخصا به‌نظر می‌رسد که عمده توجه اینستاگرام بر حوزه ویدیو متمرکز خواهد بود؛ زیرا این پلتفرم اکنون خود را به‌عنوان یک سرویس سرگرمی نظیر یوتیوب و تیک‌تاک معرفی می‌کند. این کمپانی از چندین تغییر جدید با محوریت ویدیو شامل حالت تمام‌صفحه، نمایش فیلم‌های موبایلی با اولویت بالاتر و محتوای ویدیویی ویژه روی تایم‌لاین احتمالا فالو نشده رونمایی خواهد کرد.
هیچ‌کدام از تغییرات مورد اشاره برای فردی که طی سالیان گذشته از اینستاگرام استفاده کرده است؛ شگفت‌آور نخواهند بود. به‌دنبال تکامل فضای رقابتی، سرویس اینستاگرام نیز با هدف پیروی از آخرین رویکردهای معمول دست به تغییراتی مداوم در امکانات و عملکرد خود زده است. نسخه فعلی اپلیکیشن اینستاگرام با وجود تمامی امکانات جدیدا به‌کارگیری شده و تغییرات پیوسته قابلیت‌های پیشین به سختی از نسخه‌های سابق برنامه قابل تمایز خواهد بود.
[تصویر:  E02C49E6-C8C1-442F-B3DF-069655CE652E.jpeg]
آخرین ویدیوی منتشر شده توسط آدام موسری بخشی از مجموعه ویدیوهایی است که اخیرا توسط وی انتشار یافته است. در این ویدیو وی به شکلی صریح و شفاف در خصوص نحوه فعالیت کمپانی صحبت می‌کند؛ کاری که پیش‌تر انجام آن توسط اینستاگرام بی‌سابقه بوده است. وی اخیرا با انتشار یک ویدیو به تشریح نحوه عملکرد الگوریتم بدنام اینستاگرام جهت تنظیم تایم‌لاین کاربر، مشخصه‌های Explore و Reels و کیفیت عملکرد مشخصه‌هایی نظیر ممنوعیت سایه پرداخت.
بعلاوه آخرین ویدیوی منتشر شده پیرامون کیفیت تغییرات ابتدایی نیز تحسین‌برانگیز است. همچنین آدام موسری در مقطعی از زمان صریحا به اسامی تیک‌تاک و یوتیوب اشاره نموده و با اعلام محبوبیت بالای آن‌ها، پیرامون ضرورت پیشرفت اینستاگرام جهت رقابت با این پلتفرم‌ها توضیح داده است.
وجود چنین امکاناتی اگرچه مطلوب به‌نظر می‌رسد؛ اما بی‌تردید سمت‌وسوی حرکت کمپانی کاملا آشکار است. همچنین بدیهی است افرادی که از اینستاگرام به‌عنوان یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصویر استفاده می‌کردند؛ اکنون احتمالا بایستی به‌دنبال یک برنامه جایگزین باشند.
ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:
#84
نکاتی که قبل از راه‌اندازی پیج کسب و کار در اینستاگرام باید بدانید

[تصویر:  888888888888.jpg]

شبکه اجتماعی اینستاگرام، امروزه به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا، تبدیل شده است. اشتراک‌گذاری حس خودتان نسبت به یک رخداد تا باخبر شدن از اخبار گوشه و کنار جهان و دیدگاه و حس مردم دیگر نسبت به این رویدادها، همان حس جالبی است که شبکه اینستاگرام، آن را به شما القاء می‌کند.
بعید است که موضوعی را در شبکه اینستاگرام جستجو کنید و مطلب یا سربرگی درمورد آن، پیدا نکنید. گستردگی اینستاگرام در مورد مباحث مختلف به حدی است که، تنوع جستجوی زیادی برای کاربر در نظر گرفته شده است. جدا از توضیحات کلی درمورد این شبکه غول‌پیکر، کاربران مختلف از سراسر دنیا، قادر به اشتراک‌گذاری هر عکس یا ویدئویی درمورد یک رویداد مهم عمومی و یا شخصی (با رعایت نکات و قوانین این شبکه) هستند.
همچنین کاربران قادر هستند تا کسب و کارهای خود را نیز در این شبکه، مثل یک برند نمایش داده و معروف شوند. جالب‌ترین نکته اینستاگرام هم در این بخش است که با گستردگی فضای خود، سعی در حمایت از کاربران خود و کسب و کارها دارد. امروزه کاربران زیادی در سراسر دنیا، به انجام کسب و کار خود در اینستاگرام، روی آورده‌اند. سوال اینجاست که چطور وارد فضای کسب و کار در اینستاگرام شویم؟
در این مطلب قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که قبل از راه‌اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام، باید از آن‌ها آگاه باشید. پس تا انتها با آی‌تی‌رسان همراه باشید.
چرا اینستاگرام؟
همان طور که در بالا توضیح داده شد، این شبکه مثل یک جهان مجازی است که گستردگی و تنوع زیادی دارد و هرآنچه که شما در پی آن هستید، در اینستاگرام می‌توانید پیدا کنید. حالا تصور کنید که شما قرار است یک کسب و کار را در این شبکه راه‌اندازی کنید و آن را به افرادی که به دنبال شما هستند، نمایش داده و درآمدزایی کنید. اینکه شبکه اینستاگرام، به نقطه‌ای برای درآمدزایی تبدیل شده است، بر هیچکس پوشیده نیست.
[تصویر:  7777777777777.jpg]
قبل از شروع یکسری از توضیحات، باید بدانید که حتماً از قوانین اینستاگرام پیروی کنید؛ چرا که این شبکه روی پیج‌های ‌Business، بسیار حساس است.

نکات مهم صفر تا صد پیج کسب و کار
حالا که از اینستاگرام بیشتر فهمیدیم، باید سراغ رعایت نکاتی رفت که دانستن آن‌ها برای کاربرانی که تمایل دارند پیج کسب و کار بزنند، خالی از لطف نیست. 5 نکته مهم در بحث تشکیل یک پیج کسب و کار، باید رعایت شود تا شما بتوانید شاهد پیشرفت خود در این عرصه باشید. بسیاری از کاربران هم به علت رعایت نکردن خیلی از نکات لازم، در امر کسب و کار خود در اینستاگرام موفق نبوده‌اند. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم:
[تصویر:  65656565656-1.jpg]
  1. نکته اول: قبل از راه‌اندازی پیج Business، حتماً از نوع کسب و کار و هدف خود مطمئن باشید. چرا که اینستاگرام متناسب با فعالیت و پست‌های شما، پیج کسب و کارتان را به کاربران دیگر، براساس الگوریتم خود معرفی خواهد کرد.
  2. نکته دوم: قبل از اینکه پیج خود را درست کنید، بهتر است نگاهی به رقبای خود در عرصه کسب و کارتان انداخته و از فضای پیج آن‌ها هم اطلاعاتی به دست آورده و الهام بگیرید. (برفرض مثال اگر کسب و کار شما در عرصه هنرهای دستی است، باید پیج‌های مرتبط را بازدید کنید.)
  3. نکته سوم: برای پروفایل پیج خود، حتماً یک عکس بگذارید. بهتر است از یک لوگو برای برجسته‌تر کردن برند خود استفاده کنید ( این قسمت به افرادی که دارای شرکت هستند و تمرکز روی فروش محصول با برند خود دارند، پیشنهاد می شود.).
  4. نکته چهارم: برای اینکه اینستاگرام شما را ربات تشخیص ندهد، باید فعالیت خود را روزانه داشته باشید و لااقل یک الی دو پست در پیج خود قرار دهید. ممکن است اگر پستی نگذارید یا فعالیت خاصی نکنید، از اینستاگرام و الگوریتم آن دور شوید و پیج شما بازخوردی هم نخواهد داشت.
  5. نکته پنجم: اگر به دنبال دیده شدن هستید، اولین راه برای شما، یک بیوگرافی و شرح مناسب درمورد کسب و کارتان است که حتماً باید بنویسید. هر کاربری که وارد پیج شما می‌شود، اولین چیزی که ملاحظه خواهد کرد، بیوگرافی و شرح پیج شماست. در واقع یک بیوگرافی از پیج شما، نشانه هویت و اصالت شماست؛ هرچند بحث عکسی که روی پروفایل کاری خود قرار می‌دهید هم بخشی از این هویت است.
بعد از اینکه به نکات مهم این شبکه اجتماعی و قوانین اولیه آن پی بردیم، حالا نوبت به آغاز کار است. بعد از ایجاد پیج کاری در اینستاگرام، حالا باید دو کار مهم را انجام دهیم:
[تصویر:  5f46cc9ddb1ed000297141a9.jpg]
مورد اول: مشخص کردن اینکه فعالیت پیج کاری ما در چه بخشی است و چگونه بیوگرافی خود را بنویسیم؟! شما می‌توانید این حرکت را جهت تعیین هویت اکانت خود و نمایش آن به مخاطب خود، مشخص کنید.
جهت ویرایش پروفایل خود، گزینه Edit Profile را انتخاب کنید. در تصویر بالا نیز با حرف A نمایش داده شده است. مرحله دوم، در آخرین گزینه، Bio را مشاهده می‌کنید که در آنجا باید توضیحات مهمی را درمورد کسب و کار مدنظر در پیج خود، یادداشت نمایید. هنگامی که یادداشت خود را کامل کردید، گزینه تیک آبی بالای صفحه خود را زده و منتظر باشید تا تغییرات اعمال شود. بعد از آن همانطور که در مستطیل مشخص شده بیوگرافی در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مشخصاتی که توضیح دادید ظاهر خواهد شد.
مورد دوم: شبکه اینستاگرام، برای آن که پیج شما را از حالت اولیه و کوچک هرچه سریع‌تر خارج کند، همان ابتدا از شما می‌خواهد که برای شروع کار خود، 1 الی 4 پست در پیج خود، به اشتراک بگذارید. این حرکت چندین مضمون دارد؛ یکی اینکه اینستاگرام شما را ربات تشخیص ندهد و شروع به معرفی پیج شما در فضای خود کند، دوم اینکه با گذاشتن پست در پیج خود، می‌توانید رسماً آغاز فعالیت خود را به دوستان خود و بقیه افراد اعلام کنید.
روش گسترده کردن دامنه کسب و کار در اینستاگرام
حالا که پیج ما آماده فعالیت شده و تمامی نکات را رعایت کرده‌ایم، وقت رونق دادن به پیج و معرفی کسب و کار خود به افرادی که در جستجوی ما هستند، رسیده است. ما برای معرفی خود به بقیه  مخاطبان اینستاگرام، نیاز به یکسری ابزار مهم داریم؛ در ادامه به معرفی این ابزار پرداخته و آن‌ها را توضیح خواهیم داد.
هشتگ‌گذاری
یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ابزار بالا آمدن در اینستاگرام، هشتگ‌گذاری است. هشتگ‌گذاری، اساس کار شما در شبکه اینستاگرام است. اصولاً برای معرفی یک پیج، شما باید از یکسری واژه‌هایی که به صورت کلید‌واژه در اینستا سرچ می‌شوند، در پست‌های ارسالی خود استفاده کنید.
[تصویر:  5f46cc9ddb1ed000297141a9-1.jpg]
هشتگ‌ها، عباراتی هستند که پست شما را در مورد یک موضوع، سریع‌تر به یک کاربری که دنبال آن است، می‌رسانند. این عبارات که براساس کاربرد و میزان جستجو در بین عموم، برای اینستاگرام طبقه‌بندی می‌شوند، باعث افزایش نمایش پست شما به کاربران دیگری که همان موضوع یا مشابه آن را جستجو می‌کنند، می‌شود. حالا سوال اینجاست که از چه هشتگی استفاده کنیم؟ نکته مهم در استفاده از یک هشتگ، بستگی به نوع فعالیت شما دارد. مثلاً شما در عرصه بازی اگر قرار است فعالیت کنید، باید از هشتگ‌های مخصوص گیمینگ و بازی استفاده کنید.
چه قسمتی باید از هشتگ استفاده کنیم؟ شما برای استفاده از هشتگ، یا در بین نوشته‌های خود در کپشن (نوشته زیر پست خود جهت توضیح پست ارسالی) باید از علامت # قبل از نوشتن یک عبارت استفاده کنید؛ مورد دوم هم این است که می‌توانید در انتهای مطلب خود از هشتگ استفاده کرده و با نوشتن علامت # قبل از عبارت مربوطه، آن را جاگذاری نمایید. مثال: #بازی  #بازی_کامپیوتری 
نکته مهم: شما در بخش استوری پیج خود نیز می‌توانید از هشتگ استفاده کنید. برای استوری گذاشتن نیز می‌توانید در صفحه اول، در قسمت بالا، روی دایره‌ای که اکانت شما را نشان می‌دهد؛ کلیک کرده و در صفحه باز شده استوری بگذارید.
تگ کردن (Tag)
دومین مورد مهم در پیشرفت شما، تگ کردن یا به قولی فراخوان افرادی است که مثل شما در همان بخش درحال فعالیت هستند. تگ کردن به نوعی یک روش برای آغاز همکاری شما با کاربرانی است که فعالیت خود را در همان عرصه‌ای که شما هستید، آغاز کرده‌اند. پس این روش هم معرفی شما به جامعه اینستاگرام است که بسیار کاربردی و مهم به شمار می‌رود.
[تصویر:  5f46cc9ddb1ed000297141a9-2.jpg]
تگ کردن فردی در اینستاگرام به معنای ارسال یک فراخوان برای مطالعه پست شماست. برفرض شما اگر یک پیج کسب و کار و فروش اینترنتی دارید، افرادی که مایلید پست شما را مشاهده کنند را قرار است صدا کنید. در اینستا این حرکت تگ کردن نام دارد. تگ کردن بر دو مدل است:
  • در انتهای پست خود با گذاشتن علامت @ و اضافه کردن آیدی فرد مورد نظرتان، او را برای دیدن پست خود علامت‌گذاری کنید. مثلاً: itresancom@
  • شما می‌توانید با انتخاب عکسی که قرار است پست کنید، مخاطبان خود را روی عکس تگ کنید. برای پست ویدئویی هم این روش ممکن است و پایین پست علامت اضافه کردن و تگ را می‌توانید پیدا کنید. در تصویر زیر نمونه‌ای از تگ روی عکس را ملاحظه می‌کنید.
[تصویر:  4444444444.jpg]
دسته‌بندی پیج‌های اینستاگرام
تا این قسمت از آموزش مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید، مرور شد. اما در انتها نکته‌ای وجود دارد که اگر رعایت نشود، با وجود همه این توضیحات، شما آن طور که باید پیشرفتی نخواهید کرد.
[تصویر:  5555555555555555-1.jpg]
دلیل پیشرفت نکردن شما هم نشناختن موضوع اکانت‌ها و پیج‌ها در اینستاگرام است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از موضوع انواع پیج در این شبکه عظیم باخبر باشد. در انتها به معرفی مزایا و معایب انواع دسته‌بندی پیج‌ها خواهیم پرداخت:
انواع پیج اینستاگرام
مزایا
معایب
پیج شخصی Personal page
مناسب برای کسب و کار خانگی مثل صنایع دستی و غیره…
نامناسب برای کسب و کارهای بزرگ، عدم دسترسی به ابزار آنالیز اینستاگرام
پیج حرفه‌ای Professional page
امکان آنالیز پیج توسط اینستاگرام، مناسب برای کسب و کار تبلیغاتی و کسب و کار میان‌رده (طراحی و مغازه‌دارها)
محدودیت در بخش‌های آنالیزی، در صورت عدم فعالیت پستهای کمتری نمایش داده خواهد شد
پیج کسب و کار Business page
 
مناسب برای کسب و کارهای بزرگ و تجزیه تحلیل بازخورد کاربران شما، نمایش 7 پست برتر پیج شما
پولی بودن تبلیغ و دیده شدن در اینستاگرام

ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:
#85
 روش استفاده از فیلتر های اینستاگرام

[تصویر:  use-instagram-filter-01.jpg]

چگونه در اینستاگرام از فیلتر های چهره استفاده کنیم؟ 
اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین نرم افزار های مورد استفاده در میان کشورهای جهان است. این اپلیکیشن با ارائه ی قابلیت های جدید توجه بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جلب کرده است. یکی از این قابلیت ها، استفاده از فیلتر های اینستاگرام می باشد.
در سال 2010 مهندسان نرم افزار آمریکایی و برزیلی با نام های کوین یورک سیستروم و مایک کرایگر شبکه ای اجتماعی را برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو تاسیس کردند.
نرم افزار اینستاگرام قابلیت ارسال عکس و ویدئو ها را به شبکه های اجتماعی توییتر،فیسبوک، فلیکر و تامبلر دارد. علاوه براین، به وسیله ی اپلیکیشن اینستاگرام کاربران می توانند برای زیباسازی عکس هایشان از فیلتر های دیجیتال بهره مند شوند.
 
فیلترهای اینستاگرام
در بروز رسانی هایی که اینستاگرام در سال های اخیر به کاربران ارائه داد، افکت ها و فیلترهایی برای زیباسازی تصاویر بود. 
این ارائه بعد از ترند شدن اپ اسنپ چت صورت گرفت و به نظر می رسد اینستاگرام رقیب جدی برای اسنپ چت می باشد.
فیلتر های اینستاگرام حاوی افکت های متنوعی هستند که مخاطب می تواند در هنگام عکس برداری و پخش های زنده از آن استفاده کند.
 
در واقع فیلتر ها با درشت کردن و آرایش چشم ها، مخفی کردن عیب های پوستی، کوچک کردن بینی و...در زیبا جلوه دادن افراد نقش بسزایی دارند. البته تنوع افکت ها بسیار بالا است و بعضی از آن ها جنبه ی فان دارند.
دو مورد از معروف ترین فیلتر هایی که توسط مخاطبان بسیار مورد استقبال قرار گرفت و شهرت یافت، فیلتر براق وگوش های بامزه خرگوشی می باشد.
 
در مواردی احتمال دارد فیلتر های اینستاگرامی برای عده ای نمایش داده نشود. در صورت بروز این مشکل، آخرین نسخه ی جدید اینستاگرام را بر روی موبایل خود نصب کنید.
اگر مجددا از فیلتر ها بهره مند نشدید، می توانید برنامه را حذف نصب کنید و دوباره برای نصب آن اقدام نمایید. در این صورت باید پسورد اکانت اینستاگرام را داشته باشید تا وارد پیج شوید.
 
[تصویر:  use-instagram-filter-02.jpg]
اگر فیلتر های اینستاگرام برای شما نشان داده نمی شود، باید مجددا برنامه را نصب کنید
 
طریقه استفاده از فیلتر اینستاگرام در استوری
در ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام را از طریق گوگل پلی بروز رسانی کنید.
وارد اینستاگرام شوید و دوربین را فعال کنید. برای این منظورکافی است در صفحه ی (Home) اینستاگرام، آیکون دوربین را که در قسمت بالایی سمت چپ قرار دارد،لمس کنید.
پس از باز شدن دوربین، در پایین صفحه افکت هایی قرار دارند. لذا شما می توانید به دلخواه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. با انتخاب کردن فلیتر، افکت بر روی چهره شما تنظیم می گردد.
 
برای تصویر برداری می توانید بر روی دکمه ای که وسط صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.همچنین برای فیلم برادری نیز با لمس طولانی مدت دکمه، نرم افزار شروع به تهیه کردن فیلم می کند.
برای افزودن عکس گرفته شده در داخل پیج اینستاگرام به عنوان استوری یا داستان، می توانید بر روی گزینه ی (Your story) ضربه بزنید.
نکنه قابل توجه آن است که فیلتر های اینستاگرامی تنها در استوری و پخش های زنده(لایو) قابلیت اجرایی دارند.
 
[تصویر:  use-instagram-filter-03.jpg]
برای استفاده از فیلتر های اینستاگرام در قسمت استوری از گزینه ی افکت ها استفاده کنید
 
نحوه غیر فعال کردن فیلتر اینستاگرام
در صورت عدم نیاز به فیلتر، مخاطبان می توانند بر روی آیکون شکلک افکت ضربه بزنند. بدین جهت افکت های موجود در اپ پنهان می شوند.
 
طریقه بهره مندی از فیلتر صورت در پخش زنده
در صورتی که می خواهید از فیلتر در پخش زنده ی اینستاگرام استفاده کنید، می توانید در آیکون(your story) وارد شوید و به وسیله ی گزینه هایی که در قسمت پایین صفحه نمایش داده شده است، دوربین را از حالت عکس برداری به لایو مبدل سازید.
سپس در کنار آیکون دوربین، گزینه ی شکلک را ضربه بزنید و یکی از افکت های چهره را به دلخواه انتخاب کنید.
 
[تصویر:  use-instagram-filter-04.jpg]
تا قبل از انتشار استوری می توانید افکت خود را حذف یا تغییر دهید
 
افزودن افکت های متنوع در داخل اپلیکیشن اینستاگرام
سازندگان اینستاگرام فیلتر های بسیاری را برای کاربران تشکیل داده اند. اینستاگرام تنها محدودی از این فیلتر ها را در اختیار کاربران می گذارد. لذا شما می توانید برای بهره مندی بیشتر صفحه ی شخصی سازندگان اینستاگرام را باز کنید.

با ورود در داخل پیج، بر روی آیکونی که شکلک یا ایموجی است، ضربه بزنید. پست های متعددی در این قسمت وجود دارد که هر کدام یک نوع فیلتر متفاوت را نشان می دهند.
به منظور امتحان و سنجش فیلتر ها گزینه ی (Try it) را لمس کنید.
 
در صورت پسندیدن فیلتر باز شده، می توانید آیکون ذخیره را فشار دهید. علاوه براین، برای مشاهده ی فیلتر های دیگر و ذخیره کردن فیلتر های متعدد، باید آیکون سه نقطه ای که در سمت راست و پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید.
شیوه ی متداول دیگری نیز برای افزودن بهترین افکت های اینستاگرام وجود دارد. برای این منظور اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و در آیکون استوری ها که فیلتر ها را نشان می دهد، ضربه بزنید. نوار فیلتر ها را به سمت بالا هدایت کنید و در بخش مرورگر(Browse Effects) فیلتر مورد نظر خود را جست و جو کنید.
 
[تصویر:  use-instagram-filter-05.jpg]
برای اضافه کردن افکت های اینستاگرام،  ازقسمت مرورگر استوری نام فیلتر را سرچ کنید
 
شخصی سازی فیلتر های اینستاگرام
اپلیکیشن اینستاگرام این قابلیت را به کاربران ارائه می دهد که فهرست فیلتر های اینستاگرام خود را شخصی سازی نمایند. بااین فرایند شما می توانید فیلتر های منتخبی را در قسمت پیش فرض به ترتیب قرار دهید یا حتی اضافه و حذف کنید.
 
برای این منظور یک عکس را انتخاب کنید. سپس در قسمت فیلتر های متفاوت مراجعه کنید. در انتهای فهرست فیلتر ها گزینه ی (Manage) قرار دارد.
با ضربه زدن بر گزینه ی (Manage) سه زیر مجموعه نمایش داده می شود. پس از اتمام کار و سازماندهی ترتیب افکت ها با لمس گزینه ی (Done) تغییرات اجرا شده را ذخیره کنید.
 در ادامه زیر مجموعه های(Manage) را شرح می دهیم:
 
Rearrange Filters 
به منظور تغییر در ترتیب بارگذاری فیلتر ها می توانید بر روی این گزینه ضربه بزنید. سپس انگشت خود را بر روی فیلتر منتخبی نگه دارید و به محل مورد نظر انتقال دهید.
 
Add a Filter
برای افزودن فیلتر های جدید در فهرست افکت های  اینستاگرام از گزینه ی  Add a Filter بهره بگیرید. فیلتر هایی جدیدی که برای شما نمایش داده می شوند، دارای علامت تیک هستند.
 
Hide a Filter
با انتخاب گزینه ی " Hide a Filter"می توانید فیلتر هایی که به آن ها علاقه ندارید را از لیست افکت ها مخفی کنید.
 
طریقه ی خارج سازی فیلتر ها از حالت مخفی
در صورتی که یکی از افکت ها را به دلخواه مخفی کردید و اکنون قصد دارید از فیلتر پنهان شده استفاده کنید، می توانید ییک فایل تصویری را از گالری خود انتخاب کنید. سپس طبق روالی که بیان کردیم گزینه ی (Manage) را انتخاب کنید.
 
توجه داشته باشید فیلتر هایی که در فهرست اولیه ی افکت قرار دارند، با دایره ای تو پر نمایش داده می شوند در حالی که فیلتر های مخفی شده بدون تیک هستند. لذا فیلتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی آیکون دایره ضربه بزنید.
در مرحله آخر نیز برای ذخیره ی تغییرات اعمال شده، گزینه ی (Done) را فشار دهید.
 
[تصویر:  use-instagram-filter-06.jpg]
شما می توانید فیلتر اینستاگرام مورد نظر خود را اول لیست فیلترها تنظیم کنید
 
نحوه ی افزودن افکت به عکس در اینستاگرام
یکی از قابلیت های نوین اینستاگرام که اخیرا آن را برای کاربران ارائه داده است، قابلیت ویرایش و افکت دهی به تصاویر می باشد.

برای این منظور باید عکس مورد نظر خود را در داخل (Your Story) اینستاگرام انتخاب کنید. سپس آیکون (Next) را فشار دهید و گزینه ی (Edit) را لمس کنید.
 
در طی این روند 12 گزینه برای تغییر افکت تصویرنمایش داده می شود:
• Contrast: نوعی کنتراست برای ایجاد تمایز میان نقاط تیره و روشن
• Adjust: برای تغییر جهات تصاویر اعم از عمودی و افقی
• Structure: ارائه دهنده ی الگو و جزئیات تصویر
• Shadow: تنظیم کننده ی فوکوس برای نقاط تیره
• Sharpen: شفاف کننده ی تصویر
• Vignette: معطوف سازی توجه مخاطب به محیط درونی تصویر با تیره سازی حاشیه ی عکس
• Highlights: تنظیم کننده ی فوکوس برای نقاط روشن
• Fade: مبدل سازی تصویر به افکت قدیمی و کلاسیک
• Color: افزودن رنگ های خاص به تصویر
• Saturation: تغییر در شدت رنگ های تصویر
• Warmth: متمایل سازی رنگ های عکس به گرم و سرد(به سمت نارنجی و آبی)
• Brightness: تنظیم روشنایی تصویر منتخبی
 
[تصویر:  use-instagram-filter-07.jpg]
بعد از اضافه کردن تصویر به استوری نیز می توانید فیلتر های اینستاگرام را اعمال کنید
 
حذف افکت تصویر در اینستاگرام
درواقع مخاطب پس از دانلود و ذخیره سازی عکس در پیج اینستاگرام دیگر قادر به حذف افکت نخواهد بود. اما در شرایطی که عکس منتخبی در پیش نمایش(Preview Mode) وجود داشته باشد، امکان حذف فیلتر میسراست.
در صفحه ی پیش نمایش می توانید آیکون فیلتر را لمس کنید و اسلاید آن را به نقطه ی صفر برسانید. برای ذخیره ی تغییرات کافی است گزینه ی (SAVE) را لمس کنید.
 
نمونه هایی از فیلتر معروف و پر طرفدار در اینستاگرام
 
[تصویر:  instagram-filter-08.jpg]
بیشتر فیلتر های اینستاگرام برای زیبا سازی چهره ها ایجاد شده اند
 
• GLITCHY CAM: احاطه ی فضای بسیار قدیمی بر محتوای عکس
• AUTMN FILTER: در بردارنده ی تم پاییزی
• BARA FACE:  آرایش های طبیعی و ملایم چهره
• YULBERT MAKEUP: به منظور آرایش چشم ها
• +3BLOGGER PRESETS: مبدل سازی تصاویر به کلاسیک
• KINO: تنظیم چهره بر صورت کوسه ای در اعماق دریا
• THE COLOR PASTEL OR ATM: نوستالژی ساز
• TENNIS BALL COURTING: تنیس مانند
• BLACK WHITE FILM: تم قالب سیاه و سیاه
• PAINTING RENAISSANCE: نقاشی رنسانس
• INESLONGEVIAL: نقاشی چهره با ماژیک
• DISCO: ایجاد خطوط براق و نورانی بر روی چهره
• SUNLIGHT: ظاهر شدن نور آفتاب بر صورت
 
گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:
#86
 آموزش بازگردانی پست ها و استوری های حذف شده در اینستاگرام

[تصویر:  instagram-restore-post-deleted-01.jpg]

قابلیت جدید اینستاگرام به شما امکان بازگردانی استوری های حذف شده را می دهد

 
آموزش 5 روش بازیابی پست و استوری حذف شده اینستاگرام 
اگر از حذف کردن پست ها یا استوری های خودتان پشیمان شده اید، یا به صورت ناخواسته  پست و  استوری های اکانت اینستاگرام خودتان را حذف کرده اید، لازم نیست نگران باشید، در  ادامه این متن ما چند روش برای بازگردانی پست ها و استوری هایتان معرفی خواهیم کرد، با ما همراه شوید.
دلایل حذف شدن محتوای پیج شخصی اینستاگرم
گاهی ممکن است سهواً  دستتان بخورد پست یامطلبی را از اینستاگرام خود پاک کنید، یا اینکه از پاک کردن محتوای مربوطه پشیمان شوید ، یا حتی دلایل مهم تر دیگری مانند هک شدن نیز وجود دارد.
 
با وجود اینکه  امنیت  این برنامه بسیار بالا است اما هکر ها را نباید دست کم گرفت و گاهی ممکن است دست به هر کاری بزنند، و باعث شوند تمام خاطراتی را که در اینستاگرام ذخیره کرده باشید یا اینکه از اینستاگرام به عنوان منبع در آمد استفاده میکنید از بین برود،اما لازم نیست نگران باشید، چون که قابلیت های اینستاگرام بیشتر شده است.
 
ما به شما این  قابلیت ضد هکی را که به افراد فرصت میدهد محتوای پاک شده خود  را بازگردانند رو معرفی خواهیم کرد ، در روش دوم میتوانید  مراحل  این قابلیت رو دنبال کنید ، اما  ما تمام روش هایی را که ممکن است به شما کمک  کنند خواهیم گفت، اما قبل از آن کمی راجع به استوری حذف شده  توضیحاتی به شما ارائه می دهیم. 
 
استوری های حذف شده اینستاگرام کجا ذخیره میشود؟
لازم است بدانید ، اگر شما استوری اینستاگرام را قبل از آن که 24 ساعت بشود ،حذف کنید و  آرشیو نکرده باشید برای مدتی  در قسمتی  به نام اخیرا حذف شده ذخیره خواهد شد.
در این قسمت شما اگرحتی  محتوایی در مورد  igtv و  reels نیز حذف کرده باشید قابل مشاهده خواهد بود.
 
برای دسترسی به این  قسمت ابتدا وارد صفحه اصلی  اکانت خود شوید، بعد از آن گزینه سه خطی بالا سمت راست را انتخاب کنید ، در منوی باز شده تنظیمات را انتخاب کنید  و سپس وارد بخش اکانت شوید ، سپس بعد از آن وارد قسمت اخیرا حذف شده بشوید در اینجا تمام پست ها، استوری ها، igtv  و reels اخیرا حذف شده  بودند، به مدت تقریبی 30 روز قابل مشاهده و قابل تصمیم گیری هستند، بعد از آن  به طور خودکار حذف خواهند شد.
به مدت 30 روز فرصت دارید راجع به آنها تصمیم بگیرید بعد از این زمان ریکاوری آنها آسان نخواهد بود.
 
بازگردانی پست های حذف شده اینستاگرام
روش اول بازیابی پست و استوری پاک شده در اینستاگرام: بازگردانی از قسمت آرشیو 
برای بازگردانی پست های حذف شده در اینستاگرام ،ابتدا وارد برنامه  میشوید ، سپس وارد صفحه پیج  خودتان شوید ، گزینه  که به  شکل سه خط است در بالا سمت راست را لمس کنید، و وارد بخش Archive شوید.
 
در این  قسمت میتوانید  پست  ها و استوری های خودتان را در دو بخش جدا اگر آرشیوکرده بودید، ببینید، عکسی که میخواهید  آن را به پیج  خود برای عموم بازگردانید را از این قسمت انتخاب میکنید ،گزینه ای به نام  Show on Profile برایتان می آید این گزینه را انتخاب کنید ،و سپس عکس به پیج خودتان باز میگردد.
 

روش دوم بازیابی پست و استوری پاک شده در اینستاگرام : بازگردانی حذف شده ها

برای بازگردانی استوری های حذف شده، مطابق آموزش تصویری زیر پیش بروید:
 
[تصویر:  instagram-restore-post-deleted-02.jpg]
ابتدا مانند روش اول در پیج خود،گزینه سه خطی را باز کنید
 
[تصویر:  instagram-restore-post-deleted-03.jpg]
در منوی ظاهر شده به قسمت تنظیمات بروید
 
[تصویر:  instagram-restore-post-deleted-04.jpg]
سپس وارد قسمت اکانت بشوید
 
[تصویر:  instagram-restore-post-deleted-05.jpg]
منویی باز میشود و آنجا گزینه اخیرا حذف شده را انتخاب کنید
 
و در آنجا پستی  که حذف شده باشد و اگر مربوط به آن مدت زمان تعیین  شده حساب شود،قابل مشاهده خواهد بود
 
[تصویر:  instagram-restore-post-deleted-06.jpg]
در قسمت recently deleted پست ها و استوری های حذف شده را مشاهده خواهید کرد
 
حال با انتخاب آن پست و انتخاب گزینه  بازگرداندن با یک صفحه دیگر مواجه خواهید شد،اینستاگرام با این  تأییدیه میخواهد مطمئن شود شما صاحب اکانت هستید و در ادامه کار کدی را به نشانی ایمیل یا شماره تلفن شما می فرستد.
 
بعد از انجام اینکار و تأیید هویت گزینه  "بعدی" را انتخاب کنید ،سپس پست اینستاگرامی  که حذف شده به محتوای اینستاگرامتان باز خواهد گشت.
نکته: ممکن است این پست به قسمت آرشیو  برود و شما ملزم خواهید شد از قسمت آرشیو کار نهایی را  برای بازگرداندن انجام دهید ، در این حین  زمانی  که پست شما ریکاوری خواهد شد،نوتیفیکیشن برای فالوور هایتان نخواهد رفت 
 
روش سوم بازیابی پست و استوری پاک شده در اینستاگرام : بازگردانی با کمک فایل های شخصی 
وارد آن حافظه ای شوید  که برنامه اینستاگرام  را در آن نصب کرده اید ،برای مثال حافظه داخلی گوشی توجه کنید ممکن است در گوشی  شما در اِس دی کارت نصب شده باشد و این  پوشه نیز در اِس دی کارت باشد.

سپس وارد بخش pictures شوید پوشه مربوط به اینستاگرام را انتخاب کنید و درنهایت در این  قسمت تمام  عکس ها و  ویدئو هایی را که با اینستاگرام خود ثبت و ضبط کردید را مشاهده می کنید و می توانید آن ها را به یک جای دیگر منتقل کنید.

 
روش چهارم بازیابی پست و استوری پاک شده در اینستاگرام: حافظه پنهان
ابتدا وارد همان حافظه ای که برنامه رو نصب کرده اید شوید.
وارد پوشه  Android شوید و بعد از آن  پوشه data  را باز کنید 
در اینجا  پوشه های پنهان تمام برنامه ها رو مشاهده خواهید کرد و چون تعداد این  پوشه ها زیاد  است ترجیحاً برای راحتی  خود در قسمت جست و جو اینستاگرام را به انگلیسی  جست و جو کنید و سپس این فولدر را مشاهده خواهید  کرد،وارد آن شوید ،وارد پوشه  Cacheشوید ، از آنجا میتوانید  عکس مورد نظر خود  را پیدا کنید.
 
روش پنجم: کمک از برنامه ریکاوری 
برنامه های متعددی برای ریکاوری عکس ها  و ویدئو ها وجود دارند،پیشنهاد ما این  است،با کمک یک دستگاه لپ تاپ یا کامپیوتر اقدام به ریکااوری تلفن همراه خود کنید.
 
حذف کردن پست ها به صورت دائمی 
 اگر میخواهید پستی  را به صورت کامل از صفحه اینستاگرام و تاریخچه  اکانت پاک کنید ،باید  وارد پیج اکانت خود شوید ،سپس گزینه  سه خطی  را بالا سمت راست انتخاب کنید ،وارد بخش تنظیمات شوید و سپس  وارد بخش اکانت شوید.
 
مثل  مراحل بازگردانی  پست حذف شده که در مرحله دوم گفته شد، وارد قسمت اخیرا حذف شده شوید ،سپس پست مورد نظر را انتخاب کنید ، دو گزینه ی  بازگرداندن و حذف  به شما نشان داده  میشود، گزینه ی  حذف را انتخاب کنید و سپس برای تأیید هویت  شما، اینستاگرام برای اطمینان کد را به ایمیل یا شماره تلفن ذخیره  شده برو روی اکانتتان  ارسال خواهد کرد، بعد از تأیید کد، گزینه حذف را انتخاب کنید و سپس این پست به  طور کامل از اکانتتان حذف خواهد شد.
 
تمام این مراحلی که گفته شده یک بار تست شده است و بسته به آن موقعیت که دارید میتوانید از هر کدام استفاده کنید.
برنامه اینستاگرام در ابتدا فقط گزینه های پست، صفحه اصلی ، جست و جو و اضافه کردن پست  و گزینه ها محدودی در تنظیمات  داشت، اما امروزه بسیار  پیشرفته تراز هر زمانی  شده و به یک برنامه اجتماعی بی نظیر  که  همراه با زمان، ویژگی  های خود را افزایش می دهد تبدیل شده است.
 
گردآوری: بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:
#87
اینستاگرام روی ویجت جدیدی برای جابه‌جایی راحت‌تر میان حساب‌ها کار می‌کند

[تصویر:  2E011555-FAC7-4942-B702-DBD80F9649FF-1536x806-1.jpeg]

اینستاگرام ظاهرا مشغول کار روی ویجت جدیدی برای سیستم عامل iOS است که به موجب آن کاربران به راحتی و سریع‌تر از قبل می‌توانند بین حساب‌های کاربری مختلف خود در این شبکه اجتماعی جابه‌جا شوند

یکی از منابع آگاه با نام کاربری «الساندرو پالوزی» در توییتر با انتشار تصویری از این ویژگی جدید در اینستاگرام خبر داد. با توجه به توییت منتشر شده از سوی پالوزی، کاربران با استفاده از ویجت جدید تنها می‌توانند بین حداکثر ۴ حساب کاربری خود در اینستاگرام جابه‌جا شوند.

اگرچه هنوز اطلاعات زیادی درمورد این ویجت به اشتراک گذاشته نشده، اما به نظر می‌رسد کاربران بتوانند به راحتی و تنها با ضربه زدن روی این ویجت به راحتی به حساب‌های کاربری مختلف خود در این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند.

[تصویر:  E6r-GH6X0AkG6xH.jpg]

باید در نظر داشت تصویر به اشتراک گذاشته شده، تصویری نهایی از ویجت ارائه نمی‌دهد و این قابلیت جدید هنوز در مرحله توسعه قرار دارد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که در نسخه نهایی حتی امکان دسترسی سریع‌تر به تعداد بیشتری اکانت در اینستاگرام نیز فراهم شود. یا حتی این احتمال وجود دارد که طراحی ظاهری ویجت در مرحله توسعه نهایی تغییر کند.

در حال حاضر کاربرانی که دو یا چند حساب کاربری به صورت همزمان در اینستاگرام دارند و از طریق یک دستگاه به آن اکانت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، بعد از باز کردن برنامه، روی آیکن نمایه ضربه می‌زنند تا منوی اکانت‌های کاربری برایشان نشان داده شود و می‌توانند بین حساب‌های کاربری جابه‌جا شوند. با کمک ویجت جدید این مسیر ساده‌تر و کوتاه‌تر خواهد شد.
باید دید این قابلیت جدید چه زمان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. براساس آنچه تاکنون در مورد این قابلیت فاش شده، ظاهرا ابتدا قرار است کاربران سیستم عامل iOS به آن دسترسی داشته باشند. در توییت منتشر شده توضیحی در مورد دسترسی کاربران سیستم عامل اندروید به قابلیت مذکور ارائه نشده است.
پاسخ
Thanks given by:
#88
حل مشکل لیمیت شدن در اینستاگرام

[تصویر:  amp-insiders-instagram-limits-750x375.png]

اینستاگرام یکی از پر طرفداران پلتفرم ها در سراسر دنیاست. این برنامه قوانین و محدودیت های خاص خودش را دارد که کاربران موظف به رعایت آن ها هستند.
اگر فردی قوانین را زیر پا بگذارد، اینستاگرام سریعاً وارد عمل می شود و کاربر را لیمیت یا محدود می کند. در این مقاله به حل مشکل لیمیت شدن در اینستاگرام می پردازیم.
لیمیت اینستاگرام چیست؟
شما تنها زمانی لیمیت می شود که قوانین اینستاگرام را رعایت نکنید. اگر از محدودیت عملیاتی ساعتی یا روزانه اینستاگرام عبور کنید، این پلتفرم شما را لیمیت می کند.
به طور کلی به این لیمیت ها Action Block یا «مسدود شدن عمل» می گویند. لیمیت ها را بر اساس نوع و مدت زمانشان به شکل زیر دسته بندی می شوند:





  • اکشن بلاک
    وقتی که شما نتوانید پستی را لایک کنید، کامنت بگذارید، اکانتی را فالو یا آنفالو کنید یا حتی پست بگذارید، اکشن بلاک شده اید.


  • لایک بلاک
    زمانی که امکان لایک پست های اینستاگرام را نداشته باشید، دچار محدودیت لایک یا مسدود شدن عمل لایک شدید.


  • کامنت بلاک
    اگر نتوانید برای کسی کامنتی ارسال نمایید، اینستاگرام محدودیت کامنت گذاری را به روی حساب شما اعمال کرده است.

مدت زمان اکشن بلاک

اینکه چه مدت زمانی طول می کشد تا محدودیت شما رفع شود، بستگی به نوع لیمیت شما دارد. به طور کلی دو زمان بندی برای محدودیت ها وجود دارد:

  • اکشن بلاک موقتی
    بیشترین نوع لیمیتی که افراد به آن دچار می شوند از نوع موقتی است. این محدودیت در اثر استفاده بیش از حد یکی از قابلیت های اینستاگرام ایجاد می شود.
    این لیمیت مدت زمان کمی دارد و زود از بین می رود. معمولاً برای رفع آن، چند ساعت تا 24 ساعت زمان لازم است.


  • اکشن بلاک تاریخ دار
    گاهی اینستاگرام حساب شما را برای مدت طولانی تری لیمیت می کند. این محدودیت می تواند یک تا دو هفته یا حتی بیشتر طول بکشد. زمان رفع این محدودیت، در پیام اکشن بلاک نوشته می شود.

حل مشکل لیمیت اینستاگرام

برای رفع محدودیت های حساب اینستاگرامی خود، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

گزارش مشکل خود را ارسال کنید
اگر فکر می کنید که هیچ یک از قوانین اینستاگرام را زیر پا نگذاشته اید و لیمیت شما تنها یک اشتباه است، به اینستاگرام گزارش دهید. برای این کار:



[تصویر:  image0-9.png]


نحوه ریپورت مشکل لیمیت


  1. گزینه Tell Us که در پیام ارور قرار دارد را بزنید.

  2. اگر این گزینه برای شما وجود ندارد، از پنج بخش پایین اینستاگرام به روی قسمت حساب کاربری یا پروفایل خود بروید. سپس از بالا سمت راست تصویر روی سه خط کلیک کنید.

  3. بخش Setting را باز کنید و روی Help کلیک نمایید. گزینه Report a problem را بزنید. هر دو گزینه Send Feedback و Report a problem مناسب هستند.

  4. پیشنهاد ما انتخاب گزینه Report a problem است. در نهایت گزارشی از مشکل خود برای اینستاگرام بنویسید.
توجه داشته باشید که گزارش شما باید به زبان انگلیسی باشد. همچنین جزئیاتی مثل مدل گوشی و اینکه چه زمانی ارور محدودیت برای شما پیش آمده مهم است.
می توانید از پیام لیمیت نیز یک اسکرین شات برای اینستاگرام بفرستید. برای نوشتن گزارش از ترجمه گوگل یا Google Translate کمک بگیرید.
پس از ارسال گزارش، اینستاگرام یک بار دیگر اکانت و مشکل شما را بررسی می کند. اگر اشتباهی رخ داده باشد، محدودیت رفع می شود. اگر نه باقی می ماند.


اینستاگرام را دوباره نصب کنید

برای حل مشکل لیمیت در اینستاگرام می توانید تمامی اطلاعات یا دیتای خود را از روی دستگاهتان پاک و دوباره وارد کنید. یعنی اینستاگرام را از اول نصب کنید.
توجه داشته باشید برای این کار، باید رمز و آی دی اکانت های خود را داشته باشید. وگرنه دیگر نمی توانید وارد اکانت خود شوید.


از اینترنت گوشی تان استفاده کنید

احتمال دارد که اکانت شما بخاطر IP مورد استفاده تان، محدود شده باشد. اینستاگرام برخی کاربران را بخاطر آدرس IP شان لیمیت می کند.
بنابراین اینترنت همراهتان را روشن کنید تا این پلتفرم را دور بزنید. این کار ممکن است محدودیت شما را رفع کند.


با دستگاه دیگری وارد اکانت خود بشوید

این امکان وجود دارد که لیمیتیشن روی دستگاه دیگری رفع شود. در نتیجه با گوشی موبایل دیگری وارد اکانت اینستاگرامی خود شوید.

اکانت خود را به فیسبوک متصل کنید

الگوریتم اینستاگرام اکانت هایی را که ربات تشخیص بدهد یا رفتاری شبیه به ربات داشته باشند را لیمیت می کند. برای اثبات اینکه شما ربات نیستید، اکانت اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید.
این کار را می توانید با دیگر اکانت های سوشال مدیای خود نیز انجام دهید تا اینستاگرام شما را ربات تشخیص ندهد.


صبر کنید تا مدت زمان لیمیت رفع شود
اگر هیچ یک از روش های بالا محدودیت شما را رفع نکرد، باید مدت زمان مربوطه را صبر کنید. این زمان می تواند از چندین ساعت تا چندین روز باشد.



[تصویر:  0_ztSq3fN3EPfUMWa5.jpg]

چه مواردی موجب لیمیت شدن اکانت اینستاگرام شما می شود؟

به طور کلی اکشن بلاک زمانی رخ می دهد که شما قوانین روزانه یا ساعتی اینستاگرام را زیر پا بگذارید. در ادامه لیستی از موارد محدودیت ساز اینستاگرام را بررسی می کنیم.

عمر حساب کاربری شما

هر چقدر اکانت شما قدیمی تر باشد، احتمال لیمیت شدن شما کمتر است. اکانت های قدیمی نسبت به جدید ها فعالیت های بیشتری را در طول 24 ساعت می توانند انجام دهند.

فعالیت و اثرات اکانت شما

تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند، تعداد پست ها، کامنت ها و درکل تمام ارتباط شما با دیگر افراد در اینستا، امکان لیمیت شدن را کم می کنند.
اصطلاح دیگری که می توان به کار برد، بازخورد یا Engagement حساب کاربری شما، نقش مهمی در محدودیت اینستاگرام دارد.


آدرس IP

اگر از VPN استفاده می کنید، بهتر است به یک IP ثابت متصل شوید تا اینستاگرام آن را لوکیشن اصلی شما در نظر بگیرد. استفاده از اینترنت موبایل نیز گزینه مناسبی است.
اینستاگرام با جا به جایی مداوم آدرس IP در فعالیت های روزانه شما محدودیت بیشتری اعمال می کند. مثلاً افراد کمتری را در طول 24 ساعت می توانید فالو کنید.


لیمیت های قبلی

محدودیت های پیشین اکانت شما باعث می شود کمتر در معرض خطر اکشن بلاک قرار بگیرید. یعنی اگر قبلاً تنبیه شدید، احتمال تنبیه دوباره کمتر است.

تنوع در فعالیت

به طور مداوم یک فعالیت تکراری نداشته باشید. مثلاً اگر دائماً برای افراد کامنت می گذارید یا تنها پست ها را لایک می کنید، بهتر است تغییر رویه بدهید.
اینستاگرام فعالیت های روزانه تکراری را به عنوان ربات در نظر می گیرد و شما را لیمیت می کند. سعی کنید ترکیبی ای فعالیت ها مثل لایک، فالو، پست، دایرکت و آنفالو را داشته باشید.


سابقه اکانت

مثل سابقه افراد، اکانت های ما در دنیای مجازی نیز سابقه دارند. اگر امتیاز کمی در رفتار مجازی خود بگیرید، احتمال لیمیت شدنتان افزایش می یابد.
سابقه شامل تعداد افرادی که شما را بلاک کردند یا تخلف شما در کامنت، پست و دایرکت را به اینستاگرام گزارش دادند، می شود.


استفاده از برنامه های غیر مجاز

گاهی افراد برای بالا بردن تعامل خود در اینستاگرام از برنامه ها و نرم افزار های غیر مجاز (third-party) استفاده می کنند. این کار اینستاگرام را تحریک می کند.
همچنین به سلامت و سابقه اکانت شما آسیب می زند. بهتر است از هیچ برنامه ای برای افزایش ارتباط و تعامل استفاده نکنید.


بیوی حساب کاربری شما

بیو یا مشخصاتی که در پروفایل اینستاگرام خود می نویسید و قرار می دهید مهم است. سعی کنید مشخصات واضح و معتبر باشند تا به عنوان ربات شناخته نشوید.
نوع اکانت


[تصویر:  switch-instagram-account-type-step-2-400.png]

در اینستا شما می توانید نوع پیج خود را تغییر دهید. برخی افراد اکانت تجاری، برخی دیگر اکانت شخصی دارند. این ویژگی با توجه به عملکرد شما متفاوت است.
اکانت های کاری و تجاری کمتر از دیگر اکانت ها لیمیت می شوند. بیشتر لیمیت ها مربوط به حساب های شخصی یا Personal هستند.


میزان فعالیت

اینستاگرام کاربرانی که فعالیت بیشتری از دیگران داشته باشند را در اولویت قرار می دهد. کسانی که روزانه چند دقیقه تا چند ساعت فعال باشند، کمتر لیمیت می شوند.
افرادی که هر چند روز یک بار به مدت کمی فعالیت کنند، احتمال رو به رو شدن با پیغام اکشن بلاک را خواهند داشت.

قوانین و مقررات اینستاگرام

[تصویر:  InstagramLikes.jpg]

همانطور که چندین بار ذکر شد، رعایت قوانین این برنامه، شما را از محدودیت ها دور نگه می دارد. در این بخش تعدادی از قوانین روزانه اینستا را بررسی می کنیم.

تعداد فالو و آنفالو

بر اساس داده های اینستاگرام، کاربران روزانه می توانند 200 اکانت را فالو یا آنفالو کنند. یعنی در هر ساعت تنها 10 اکانت را می توانید دنبال یا آنفالو کنید.
اگر این رقم در روز یا ساعت بیشتر شود، شما لیمیت می شود. این محدودیت تنها در بخش فالو یا آنفالو خواهد بود.


لایک

معمولاً هر پستی که در بخش خانه یا سرچ اینستاگرام باشد را لایک می کنیم. اما باید نسبت به قوانین پلتفرم آگاه باشیم. چرا که با عبور از مقدار مجاز محدود می شویم.
بیشترین میزان لایکی که در روز می توانید داشته باشید، 1000 پست است. اگر از این عدد بالاتر بروید، دیگر امکان استفاده از لایک به مدت حداقل چند ساعت را نخواهید داشت.


بخش کامنت

کامنت کمی با دیگر ویژگی ها متفاوت است. اینستاگرام از دو زاویه به کامنت های شما نگاه می کند:


  1. متنی تکراری را در همه جا کامنت نکنید

  2. تعداد زیادی کامنت نگذارید
به عنوان مثال اگر تبلیغ پیج کاری خود را با متنی تکراری در همه جا کامنت کنید، قطعاً لیمیت خواهید شد. چرا که این حرکت به عنوان ربات شناسایی می شود.
همچنین در طول روز بین 180 تا 200 کامنت مختلف را ثبت کنید. بیشتر از 200 نظر، اینستاگرام برای لیمیت شدن تحریک می شود.


محدودیت کاراکتر یا متن

اگرچه اینستاگرام مشکلی با خلاقیت و تنوع شما در نوشتار ندارد، اما کامنت ها و کپشن های طولانی آزار دهنده هستند. حداکثر کاراکتر قابل استفاده در این پلتفرم 2,200 است.
دقت کنید که با کامنت های طولانی احتمال بلاک یا ریپورت شدن توسط دیگر کاربران را افزایش می دهید. این به سابقه و سلامت اکانت شما آسیب می زند.


پیغام های شخصی یا دایرکت

در این مورد تردید هایی وجود دارد. اگر اکانت شما جدید است تعداد دایرکت هایتان را روی عدد 30 نگه دارید تا حساسیتی ایجاد نشود.
اما اگر از کاربران قدیمی و با سابقه دار هستید، روزانه بین 50 تا 80 مکالمه جدید را می توانید در دایرکت داشته باشید.

این مطلب مجموعه ای از قوانین ها و راه حل ها برای حل مشکل لیمیت در اینستاگرام را بررسی کرد. شما کدام یک از قوانین را نمی دانستید؟
پاسخ
Thanks given by:
#89
اینستاگرام به ۲ ویژگی جدید مجهز شد

[تصویر:  14000828-49ba1514.jpg]

قابلیت جدید اینستاگرام که rage shake نام دارد به شما اجازه می‌دهد با تکان دادن گوشیتان زودتر به صفحه شکایات بروید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از eremnews، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام  روز چهارشنبه گفت که این شرکت دو ویژگی جدید را برای بهبود تجربه کاربری بهتر اضافه کرده است. وی افزود که در میان این دو ویژگی، ویژگی «Rage Shake» به کاربران این امکان را می‌دهد که مشکلات را با سرعت بیشتری گزارش کنند. به عنوان مثال، اگر برنامه به طور عادی کار نمی‌کند و مشکل دارد، کاربر می‌تواند هنگام باز کردن برنامه، گوشی را تکان دهد و یک فضایی برای گزارش مشکل ظاهر می‌شود که از کاربر می‌پرسد: "مشکلی پیش آمده است؟ "
 
موسری توضیح داد که این ویژگی به اینستاگرام بازخورد می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا رفع اشکال را در اولویت قرار دهیم. مدیرعامل اینستاگرام تاکید کرد: "کاربر می‌تواند دقیقاً توضیح دهد که چه اتفاقی برایشان افتاده است و چگونه با مشکل مواجه شده و ما بلافاصله کسی را خواهیم داشت که شکایت را بررسی کند". همچنین ویژگی دوم مربوط به حذف یک عکس از اسلایدها است که اینستاگرام اطلاعات بیشتری راجع به این قابلیت را منتشر نکرده است.
ما را درشبکه ها اجتماعی دنبایل کنید 
آیدی کانال سورنا @gnsorena
آیدی اینستاگرام @gnsorena
پاسخ
Thanks given by:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان