امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اجتماعی های شبکه اخبار

اخبار شبکه های اجتماعی
#1
بسیاری از آمریکایی ها شبکه های اجتماعی را تهدیدی برای جهان می دانند

[تصویر:  b87f51037873f4c742181ecff21355fc_XL.jpg]

به نظر می رسد ماه عسل شبکه های اجتماعی در جهان به سرعت در حال پایان یافتن است. مشکلات امنیتی و انتشار گسترده اطلاعات شخصی و هویتی کاربران، اخبار جعلی و تاثیرات سیاسی و اجتماعی آنها، نقض حریم خصوصی و سو استفاده این شبکه ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از داده های جمع آوری شده توسط کاربران همگی دست به دست هم داده اند تا دیدگاه عمومی نسبت به این ابزارهای جدید تغییر پیدا کنند. مصاحبه های اخیر با مدیران فیسبوک و نظرسنجی های پی در پی رسانه ها از افکار عمومی درباره اتفاقات پیرامون بزرگترین شبکه اجتماعی جهان نشان می دهند بسیاری از مردم حالا دیدگاه خوبی نسبت به آنها ندارد. تازه ترین نظرسنجی انجام شده توسط یک موسسه افکارسنجی نیز تایید کننده همین موضوع است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Axios، درصد قابل ملاحظه ای از کاربران اینترنت در ایالات متحده شبکه های اجتماعی را تهدیدی علیه مردم جهان می دانند. در گزارشی که به همراه نتایج این نظرسنجی منتشر شده آمده است که مردم آمریکا به تدریج نگرانی های بیشتری را برای شبکه های اجتماعی و گسترش روز افزون آنها احساس می کنند و به این ترتیب تمایل دارند قوانین سختگیرانه بیشتری علیه آنها وضع شود. در بخشی از گزارش آمده است که در سال گذشته 15 بار سطح درخواست های عمومی نسبت به وضع قوانین محدودیت ساز علیه شبکه های اجتماعی افزایش داشته است و در حال حاضر 55% از کاربران اینترنت همچنان این خواسته را دنبال می کنند. در همین بازه زمانی تعداد افرادی که احساس می کنند تکنولوژی در حال آسیب زدن به زندگی آنهاست نیز 14 بار افزایش داشته که بخشی از این نگرانی به دلیل سانسور شدن نظرات مختلف در شبکه های اجتماعی بر اساس سلیقه گردانندگان آنهاست. با این حال جالب ترین بخش گزارش پایان بندی آن است که نشان می دهد حالا تنها 40 درصد آمریکایی ها دیدگاه روشنی به شبکه های اجتماعی و تاثیر مثبت آنها بر جامعه دارند و 60 درصد باقیمانده با این نظر موافق نیستند. آیا شبکه های اجتماعی می توانند بار دیگر رضایت افکار عمومی را نسبت به خود جلب کنند؟ به نظر می رسد این سوالیست که باید در سال 2019 به دنبال پاسخی جدی برای آن بود که می تواند سرنوشت یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات دهه های اخیر جهان را تغییر دهد.
پاسخ
Thanks given by:
#2
معاون وزیر ارتباطات: هاتگرام و تلگرام طلایی فعلاً مجاز هستند

[تصویر:  97-09-40.jpg]
معاون وزیر ارتباطات گفت: بنابر اعلام مسئولان مرکز ملی فضای مجازی، هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر برای مستقل شدن از تلگرام فرصت دارند و فعلاً مجاز هستند.
به گزارش فارس، نشست خبری رویداد نوآورانه پیام‌رسانی با عنوان پیام‌آورد با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عضو شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.
 
حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با تأکید بر اینکه بنابر اعلام مسئولان فضای مجازی دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذرماه برای مستقل شدن از تلگرام مهلت دارند، گفت: هاتگرام و تلگرام طلایی فعلاً مجاز هستند و اگر تا آخر آذر مستقل نشوند و مرکز ملی فضای مجازی نیز مهلت فعالیت آنها را تمدید نکند، غیرقانونی شناخته می‌شوند.
 
وی یادآور شد: مشکل پیام‌رسان‌ها در کشور ابعاد مختلفی دارد که اگر به این مشکلات به صورت ریشه‌ای رسیدگی نشود، همچنان باقی خواهند ماند.
 
فتاحی افزود: سند شورای عالی فضای مجازی درباره پیام‌رسان‌ها تمامی ابعاد فنی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و کسب و کار پیام‌رسان‌ها را دیده که اگر این سند به طور کامل و صحیح اجرا و رعایت شود، منجر به اقناع کاربران در استفاده از پیام‌رسان بومی خواهد شد و دیگر لازم نیست، پیام‌رسان‌های خارجی را فیلتر کنیم تا مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی سوق پیدا کنند.
 
این رویداد در آذرماه آغاز می‌شود و در ۱۸ اسفندماه به پایان می‌رسد.
 
پاسخ
Thanks given by:
#3
ایموجی‌های دلخواه خود را به‌صورت آنلاین بسازید

[تصویر:  7c711fe2-0711-4c84-87bc-fa275f30bb79.jpg]

اگر ایموجی‌های موجود در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان برای شما کافی نیست و به‌دنبال ایموجی‌های بیشتری هستید تا دقیقا احساس خود را بیان کنید، می‌توانید به سادگی ایموجی دلخواه خود را طراحی و ذخیره کنید.



ایموجی‌ها بدون شک، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار هستند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی ایموجی وجود دارد که صورتک‌های زردرنگ محبوب‌ترین آن‌ها هستند. اما آیا تا به‌حال حس کرده‌اید که ایموجی مورد نظر شما در بین آن‌ها نیست؟ یا دنبال اموجی خاصی بوده‌اید اما شبیه آن را در بین فهرست ایموجی‌ها ندیده باشید؟

[تصویر:  7ff4522f-c988-45ba-a2d9-efced3fa891c.jpg]

سایت Phlntn ابزار جالبی تحت عنوان Emoji Builder در اختیار کاربران گذاشته است که با کمک آن می‌توانید ایموجی مورد نظر خود را بسازید. این سایت تقریبا تمام آیتم‌هایی را که در ایموجی‌های دوست‌داشتنی به‌کار رفته، دارا است و شما می‌توانید ترکیب دلخواه خود را از آن‌ها بسازید. برای مثال تمام حالت چشم‌ها، تمام حالت لب‌ها، تمام حالت ابروها و ... در این سایت وجود دارد تا آن‌ها را به سلیقه‌ی خود روی صورتک‌های آماده‌ی انسان، گربه، دیو و ... بچینید.

نکته جالب، امکان جابه‌جایی آیتم‌ها است؛ به‌طوری که می‌توانید، برای مثال، محل قرارگیری چشم را تعییر دهید تا همه‌چیز آن‌طور که می‌خواهید پیش برود. در نهایت ایموجی طراحی‌شده، به‌صورت PNG به شما تحویل داده خواهد داشت.



اضافه کردن ایموجی‌ها به تلگرام

شما می‌توانید این تصویر ذخیره‌شده را توسط آیدی Clippy@ در تلگرام به استیکر تبدیل کنید (دقت کنید که ایموجی دانلودشده را به‌صورت File برای این آیدی ارسال کنید، نه تصویر) و آن را به‌سادگی برای دوستان خود ارسال کنید. حتی می‌توانید ایموجی‌های زیادی بسازید و در نهایت آن‌ها را به کمک ربات Stickers@ تبدیل به پک استیکر کنید تا همه قادر به استفاده از آن‌ها باشند. برای این کار، دو مرحله‌ی متفاوت را در پیش خواهید داشت. ابتدا باید استیکرها را با شرایط تلگرام ویرایش کنید و بعد از آن، با کمک ربات‌ Stickers، استیکرهای خود را برای تلگرام ارسال کنید.

[تصویر:  telegicke2299r.jpg]

استیکرهای ارسالی برای تلگرام باید دارای مشخصه‌های زیر باشند: تصاویر باید دارای طول یا عرض ۵۱۲ پیکسل باشد. درواقع حداقل یکی از مقدارهای طول یا عرض باید ۵۱۲ پیکسل باشد و دیگری، ۵۱۲ یا کمتر از آن باشد. برای راحتی این امر، تلگرام یک فایل PSD پیشنهادی به شما ارائه خواهد کرد که می‌توانید با باز کردن آن، و انتقال استیکرهای مورد نظرتان به این فایل و سپس خروجی گرفتن از آن، بدون کوچکترین دردسری استیکرهای خود را آماده‌ی ارسال کنید.

بعد از انجام مراحل بالا و ساخت استیکرهایی که واجد شرایط تلگرام هستند، نوبت به ارسال آن‌ها و ساخت مجموعه‌ی شما خواهد رسید که خود تلگرام پیشنهاد کرده است تا این امر را توسط نسخه‌ی کامپیوتری این پیام‌رسان انجام دهید. در صفحه‌ی اصلی تلگرام و در بخش ذره‌بین، نام stickers را جستجو کنید و بعد از پیدا شدن این ربات، روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای برای گفتگو باز خواهد شد که کار ساخت استیکرها در این بخش انجام خواهد شد. در ابتدا پیامی دلخواه ارسال کنید تا این ربات، ورود شما را تبریک بگوید و فهرست دستورات ممکن را برای شما ارسال کند.

برای شروع کار ساخت، دستور newstickerpack/ را تایپ و برای این ربات ارسال کنید. بعد از این مرحله، ربات استیکرساز از شما می‌خواهد تا نامی برای مجموعه‌ی استیکر خود انتخاب کنید. پس از اختصاص دادن نامی برای آن، تلگرام از شما می‌خواهد تا با توجه به حال و احوال استیکر خود (ناراحت، خوشحال، متعجب و ...) یک ایموجی برای آن تعیین کنید. دلیل این امر، دسترسی راحت‌تر به استیکرها است؛ به این صورت که شما با زدن ایموجی «گریه»، بدون نیاز به مراجعه به تب استیکر‌ها، می‌توانید خلاصه‌ای از استیکرهای غمگینی را که به این ایموجی ربط داده‌اید، مشاهده کرده و با کلیک روی آن، به‌سرعت استیکرها را ارسال کنید. اگر تمایلی به صرف وقت برای این موضوع ندارید، می‌توانید برای تمامی استیکرها، یک ایموجی یکسان ارسال کنید.

بعد از ارسال هر استیکر، این ربات به شما تعداد استیکرهایی را که تاکنون به این مجموعه وارد کرده‌اید، یادآوری می‌کند و اگر تمایل به ادامه دارید، کافی است تا استیکر بعدی را ارسال کنید. در مرحله‌ی آخر و بعد از ارسال تمامی استیکرهای مورد نظر، دستور publish/ را ارسال کنید تا استیکرهای شما در کسری از ثانیه منتشر و آماده‌ی استفاده شوند. البته قبل از مرحله‌ی نهایی باید یک آیدی یا نام برای این مجموعه استیکر انتخاب کنید تا در هنگام اشتراک لینک این استیکر، با مشکلی مواجه نشوید.
پاسخ
Thanks given by:
#4
فعالیت پیامرسان Hangouts گوگل هم متوقف خواهد شد

[تصویر:  3df096d5b9760247ab313e5ecaad1eb9_XL.jpg]

هر چقدر که گوگل را به دلیل مهارتش در توسعه پلتفرم های نرم افزاری مانند اندروید و به کارگیری از هوش مصنوعی و شبکه های عصبی تحسین کنیم، باید آن را شرکتی کاملا شکست خورده در زمینه شبکه های اجتماعی بدانیم. گوگل چند سال قبل با امیدهای بسیار زیادی سرویس Google Plus را معرفی کرد و پس از چندین بار تغییرات ساختاری و گرافیکی سرانجام تصمیم گرفت به فعالیت آن پایان دهد. به جز این اپلیکیشن هایی مانند Allo و Duo نیز وجود داشتند که هرگز به عنوان رقبایی جدی برای پیام رسان های بزرگ جهان مطرح نشدند و سرنوشت آنها نیز چندان بهتر از گوگل پلاس نبود. حالا نوبت به دیگر عضو خانواده سرویس های پیام رسانی گوگل رسیده تا وارد روزهای پایانی فعالیتش شود.

وب سایت 9to5google امروز بر اساس اطلاعاتی معتبر اعلام کرد گوگل قصد دارد فعالیت پیام رسان Hangouts خود را در سال 2020 متوقف کند. گوگل هنگ آوتز ابتدا در سال 2013 و به عنوان جایگزینی برای سرویس Gchat معرفی شده بود اما از همان زمان با بحران عدم مقبولیت مواجه بود. هنگ آوتز در پلتفرم نرم افزاری گوگل هم به عنوان جایگزینی برای برنامه پیام ها و هم به عنوان پیامرسانی مستقل وجود داشته و گاهی هم ترکیبی از هر دو مورد بوده و برخی قابلیت ها مانند تماس تصویری و تماس گروهی به آن اضافه یا از آن حذف شده اند. با این حال این سرویس هیچ وقت نتوانست به عنصری مهم در بین کاربران تبدیل شود و در نهایت پس از عدم موفقیت در سرویس G Suits که اخیرا در آن ادغام شده بود قرار است به فعالیت خود پایان دهد. گوگل قصد دارد ویژگی های جدیدی را در اپلیکیشن متفاوتی به نام Chat در اختیار کاربران خود قرار دهد که شیوه استفاده از آن به کلی با پیامرسان های فعلی متفاوت خواهد بود و گفته می شود با همکاری اپراتورها از ابتدای سال 2019 عملیاتی خواهد شد.
پاسخ
Thanks given by:
#5
آموزش دریافت تیک آبی در اینستا، توییتر، تلگرام و ...

برترین ها - سهیل بالینی: اگر به عضویت شبکه‌های اجتماعی درآمده باشید، احتمالاً با اکانت‌هایی روبرو شدید که در کنار اسم آن‌ها یک آیکون آبی رنگ قرار گرفته است. این تیک آبی نشان می‌دهد که کاربری که با آن آشنا شدید، به تأیید آن شبکه اجتماعی رسیده است. این اکانت‌های تأیید شده از شانس بالاتری برای دنبال و مشهور شدن در فضای مجازی برخوردارند.
تیک آبی اختراع شبکه اجتماعی توییتر است. توییتر با اضافه کردن این آیکون آبی رنگ در کنار اسم افراد سعی داشت تا شخصیت‌های مشهور و برجسته را از افراد عادی متمایز کند. بعد از توییتر دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم رویه مذکور را پیش گرفتند. برترین‌ها در این آموزش نگاهی خواهد داشت به بهترین استراتژی برای دریافت تیک آبی و تأیید شدن اکانت در شبکه‌های اجتماعی.
دریافت تیک آبی در توییتر
[تصویر:  1987387_670.jpg]
دریافت نشان آبی رنگ در توییتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی، ساده‌تر است. در واقع بر خلاف اینستاگرام که تأیید اکانت را بسیار سخت‌تر انجام می‌دهد، توییتر رویه‌ای آسان‌تر را در نظر گرفته است. برای تأیید شدن در توییتر لازم نیست یک شخصیت کاملاً مشهور باشید. حتی روزنامه‌نگارها، نویسنده‌ها، عکاس‌ها و دیگر شخصیت‌های هنری که سلبریتی به‌حساب نمی‌آیند هم می‌توانند در توییتر تأیید شوند. فقط لازم است اکانت شما از خصوصیات ذیل برخوردار باشد.
۱. تصویر اکانت توییتر باید تصویر واقعی شما یا لوگو شرکتی باشد که اکانت برای آن ساخته شده.
۲. نام واقعی شما باید بر روی اکانت استفاده شده باشد. تنها افرادی با نام غیر واقعی تأیید می‌شوند که در دنیای مجازی به آن نام شناخته شده باشند.
۳. توییتر باور دارد درصورتی‌که شما شخصیتی جدی در دنیای مجازی هستید، باید یک وب‌سایت به نام شما وجود داشته باشد. در نتیجه برای تأیید اکانت بهتر است آدرس وب‌سایت خود یا شرکت مورد نظر را در بیوگرافی اکانت وارد کنید.
۴. اکانت شما نباید در حالت مخفی قرار گرفته باشد. یعنی کاربران باید بدون هیچ مشکلی با شما در ارتباط باشند.
۵. بیوگرافی اکانت باید معرفی کامل شخصیت شما باشد. استفاده از بیوگرافی غیرواقعی توسط توییتر تشخیص داده می‌شود. در نظر داشته باشید که تأیید اکانت توییتر توسط اشخاص حقیقی انجام می‌شود.
[تصویر:  1987388_347.jpg]
در پروسه تأیید اکانت، توییتر از شما می‌خواهد که اطلاعاتی از جمله دلایل دریافت تیک آبی، تصویری از کارت شناسایی و صفحات اینترنتی که نشان‌دهنده فعالیت شما باشد را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دهید.
درصورتی‌که همه شرایط لازم را دارا هستید می‌توانید به صفحه تأیید اکانت توییتر به آدرس verification.twitter.com/request بروید و اطلاعات را در اختیار این شرکت قرار دهید. در فرم پیش رو بهتر است به هیچ وجه از کپی کردن اطلاعات استفاده نکنید. در این فرم از شما خواسته می‌شود تا نام کاربری، دو لینک برای معرفی شخصیت یا شرکتی که قرار است مورد تأیید قرار بگیرد، توضیحی ۵۰۰ کلمه‌ای از دلایل تأیید شدن و تصویری واضح از کارت شناسایی خود را برای این شرکت ارسال کنید.
بعد از ارسال فرم، خلاصه‌ای از اطلاعات ارسالی شما نشان داده می‌شود. حدود ۲ هفته طول می‌کشد تا توییتر به‌صورت شخصی و غیر اتوماتیک، اکانت شما را مورد بررسی قرار دهد. تعداد دنبال‌کننده‌های شما در توییتر تأثیر چندانی در تأیید اکانت و دریافت تیک آبی ندارد. ما شاهد تأیید اکانت‌هایی در توییتر هستیم که تنها چند هزار دنبال کننده دارند.
به طور کلی توییتر اکانت موسیقی‌دانان، بازیگران، نقاش‌ها، عکاس‌ها، سیاست‌مداران، ورزشکاران، شرکت‌ها و افراد مشهور در خارج از دنیای مجازی را تأیید می‌کند.

دریافت تیک آبی در اینستاگرام
[تصویر:  1987389_886.jpg]
دریافت نشان آبی‌رنگ اینستاگرام از توییتر سخت‌تر است. اینستاگرام با بررسی غیر ماشینی و تک‌به‌تک تمامی درخواست‌ها، باید به این موضوع اطمینان داشته باشد که اکانت مورد نظر، در اختیار یک شخصیت یا شرکت مشهور در دنیای مجازی قرار دارد. ساده‌ترین راه برای دریافت این نشان تأییدیه آبی‌رنگ، مشهور بودن در خارج از اینستاگرام است. به طور کلی مهم نیست که شما چند هزار دنبال کننده داشته باشید یا یک میلیون. اینستاگرام تنها شهرت و دلایل شما برای تأیید را در نظر می‌گیرد.
بهتر است پیش از ثبت درخواست تأیید در اینستاگرام، مطمئن باشید که اکانت شما از شرایط زیر برخوردار است.
۱. اکانت باید در اختیار کاربر واقعی باشد. اکانت‌های طرفداری و غیر مرتبط مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.
۲. تنها یک اکانت برای هر شخصیت حقیقی و حقوقی مورد تأیید قرار می‌گیرد.
۳. اکانت شما باید شامل اطلاعات کامل مثل تصویر واقعی، نام کامل و بیوگرافی شما باشد.
۴. در توضیحات اکانت به هیچ وجه نباید به یک شبکه اجتماعی دیگر مانند تلگرام لینک داده باشید.
۵. اکانت باید متعلق به یک شخصیت یا شرکت مشهور در خارج از دنیای مجازی باشد. درصورتی‌که در دیگر شبکه‌های اجتماعی تأیید شده باشید، شانس شما برای تأیید در اینستاگرام افزایش می‌یابد.
[تصویر:  1987390_814.jpg]
پس از اطمینان از دارا بودن شرایط ذکر شده، باید صفحه تأیید اکانت در برنامه اینستاگرام رجوع کنید. این صفحه در زیرمجموعه بخش تنظیمات (Setting) و با عبارت "درخواست راستی‌آزمایی" (Request Verification) مشخص شده است. ممکن است برای شما جای قرار گرفتن این عبارت در بخش تنظیمات متفاوت باشد. بااین‌حال با کمی جستجو می‌توانید عبارت بالا را به‌راحتی پیدا کنید.
مدت زمان بررسی دریافت تیک آبی در اینستاگرام حدود یک ماه است. البته در بیشتر مواقع این درخواست در کمتر از یک هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد. درصورتی‌که درخواست تأییدیه شما رد شود، پس از یک ماه دوباره می‌توانید درخواستی جدید را ثبت کنید. اینستاگرام هیچ‌گونه پرداخت مالی را برای دریافت تیک آبی در نظر نگرفته. بهتر است به هیچ شرکت یا شخصی که ادعای فروش تیک آبی اینستاگرام را دارد، اعتماد نکنید.
ساده‌ترین راه برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام، موفقیت در رشته‌ای است که در آن فعالیت می‌کنید، خرید دنبال کننده‌های فیک و دروغین کمک چندانی به دریافت تأییدیه اینستاگرام نمی‌کنند. پیش از این اکانت‌هایی با کمتر از دو هزار دنبال کننده نیز در اینستاگرام تیک آبی دریافت کرده‌اند. از سوی دیگر اکانت‌هایی هستند که با بیش از یک میلیون دنبال کننده، درخواست آن‌ها برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، تأیید نمی‌شود.

دریافت تیک آبی در تلگرام
[تصویر:  1987391_305.jpg]
امکان دریافت نشان آبی رنگ در تلگرام وجود ندارد. تنها اکانت‌های مرتبط با این شبکه اجتماعی مانند اکانت رسمی تلگرام، تیک آبی دریافت می‌کنند. ساده‌ترین توضیح برای نبود تیک آبی رنگ در تلگرام، عدم حضور افراد مشهور در این پیام‌رسان است. بر خلاف ایران که در آن تلگرام به‌عنوان یک شبکه اجتماعی، خبری و تفریحی شناخته می‌شود، عمده فعالیت کاربران بین‌المللی در تلگرام، در سیستم پیام‌رسانی این شبکه خلاصه شده است.

دریافت تیک آبی در فیس‌بوک
[تصویر:  1987392_692.jpg]
پروسه دریافت نشان تأیید در فیس‌بوک شباهت زیادی به اینستاگرام دارد. البته با توجه به اینکه هردو شبکه متعلق به یک شخص و شرکت است، این موضوع چندان دور از ذهن نیست. برای تأیید در فیس‌بوک باید به صفحه Page Verification در زیرمجموعه اکانت در تنظیمات این شبکه اجتماعی مراجعه کنید. با توجه به تغییرات سریع فیس‌بوک، ممکن است پیدا کردن این گزینه کمی مشکل باشد.
امکان تأیید صفحات و اکانت‌های شخصی در فیس‌بوک در نظر گرفته شده. با این حال تأیید در فیس‌بوک مانند اینستاگرام، ارتباطی مستقیم با شهرت فرد یا شرکت مورد نظر در خارج از دنیای مجازی دارد. بهتر است پیش از درخواست تأیید، تصویر مناسبی را برای اکانت خود انتخاب کنید. نام باید به‌صورت واقعی و کامل وارد شده باشد و در بخش بیوگرافی هم اطلاعات صحیح و قابل بررسی ذکر شود. هیچ‌گونه لینک به دیگر شبکه‌های اجتماعی رقیب مانند توییتر نباید در پروفایل شما وجود داشته باشد.
فیس‌بوک مدت زمان مشخصی را برای تأیید اکانت کاربری در نظر نگرفته و این پروسه ممکن است تا چند ماه طول بکشد. علاوه بر این در بیشتر موارد فیس‌بوک پیغام خاصی را برای عدم پذیرش درخواست ارسال نمی‌کند. ارسال دوباره درخواست تیک آبی در فیس‌بوک، تأثیر خاصی در سرعت بخشیدن به فرایند بررسی این شبکه اجتماعی ندارد.
دریافت تیک آبی در دیگر شبکه‌های اجتماعی
یوتیوب یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که امکان دریافت تیک آبی رنگ در آن وجود دارد. این تیک عموماً به کانال‌هایی اعطا می‌شود که از دنبال‌کننده‌های زیادی در این شبکه اجتماعی متمرکز بر ویدیو برخوردار باشند. شبکه اجتماعی و میکروبلاگ تامبلر نیز هنوز برنامه مشخصی برای صدور تیک آبی رنگ برای کاربران خود ندارد. شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز تا حدود زیادی با فناوری تأیید اکانت نا آشنا هستند.
پاسخ
Thanks given by:
#6
چطور خودمان را از فضای مجازی پاک کنیم؟

برترین ها - سهیل بالینی: کمتر کسی است که از اینترنت استفاده کند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور نداشته باشد. حضوری که گاهی آن‌قدر پررنگ می‌شود که آدمی به دنبال راهی برای فرار از دنیای مجازی و دردسرهایش می‌گردد.
اگر به دنبال پاک کردن خود از اینترنت هستید باید به شما اطلاع دهیم که متأسفانه هیچ‌وقت نمی‌توانید اطلاعات خود را به‌صورت کامل از این شبکه جهانی پاک کنید، اما می‌توانید با اقداماتی این حضور را کمرنگ و تا حدودی نامرئی کنید.
[تصویر:  2012557_719.jpg]
پاک کردن شبکه‌های اجتماعی
حذف برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف از روی گوشی و لپ‌تاپ، باعث حذف اطلاعات شما نمی‌شود بلکه تنها دسترسی شما را به شبکه اجتماعی مذکور غیرفعال می‌کند. برای حذف شدن از شبکه‌های اجتماعی مختلف باید با استفاده از روش‌هایی متفاوت برای هر شبکه، به حذف اکانت اقدام کنید.
برای حذف اکانت تلگرام باید به صفحه https://my.telegram.org/auth?to=delete مراجعه کنید و با وارد کردن شماره تلفن همراهی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید و کد دریافتی در برنامه تلگرام، به حذف این پیام‌رسان اقدام کنید.
پاک کردن اکانت اینستاگرام به دو راه موقت و دائم امکان‌پذیر است. در نظر داشته باشید که پس از حذف دائم، امکان بازگرداندن اکانت وجود ندارد. بااین‌حال اینستاگرام تمامی اطلاعاتی که شما در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشتید را حتی پس از حذف اکانت، در سرور‌های خود نگهداری می‌کند.
به‌هرحال اگر قصد دارید اطلاعات و تصاویر خود را از دسترسی عموم خارج کنید باید به صفحات ذیل مراجعه کنید. برای حذف موقت اکانت اینستاگرام به آدرس https://www.instagram.com مراجعه کنید و پس از ورود اطلاعات اکانت، به گزینه Edit Profile بروید. در این صفحه می‌توانید با انتخاب گزینه Temporarily disable my account، اکانت اینستاگرام خود را برای مدتی غیرفعال کنید. دوباره فعال کردن نیز به‌سادگی و با وارد شدن به اکانت اینستاگرام در اپلیکیشن یا وب‌سایت این شبکه اجتماعی امکان‌پذیر است.
[تصویر:  2012558_895.jpg]
حذف دائمی اکانت اینستاگرام ساده‌تر است و تنها لازم است به صفحه https://www.instagram.com/accounts/remov.../permanent مراجعه کنید و اکانت اینستاگرام را برای همیشه پاک کنید. راهی ساده برای بازگرداندن اکانت‌های پاک شده وجود ندارد، اما بسیاری از کاربران توانسته‌اند با پیغام دادن به اینستاگرام، اکانت‌های پاک شده را به حالت فعال در بیاورند. البته در این پیغام شما باید ادعا کنید که پاک کردن اکانت نه به‌دست شما، بلکه توسط یک هکر انجام‌شده است.
از دیگر شبکه‌های اجتماعی مشهور در ایران می‌توان به فیس‌بوک اشاره کرد. هنوز مدت زمان زیادی از درز کردن اخبار فروش اطلاعات کاربران فیس‌بوک به شبکه‌های بازرگانی نگذشته است. این آبروریزی می‌تواند دلیلی باشد که این شبکه اجتماعی را به طور کلی کنار بگذارید. برای حذف اکانت فیس‌بوک باید پس از ورود به این شبکه اجتماعی، به آدرس اینترنتی https://www.facebook.com/help/delete_account مراجعه کنید.
دیگر شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نیز هرکدام راهی را برای حذف اکانت کاربری در نظر گرفته‌اند. درصورتی‌که قصد دارید خود را به‌طورکلی از فضای اینترنت پاک کنید، بهتر است تمامی شبکه‌های اجتماعی که این سال‌ها در آن‌ها عضویت داشتید را به خاطر بیاورید و به حذف اکانت کاربری خود اقدام کنید.
حذف از وب‌سایت‌های مختلف
بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی، راهی را برای حذف اطلاعات کاربری در نظر نگرفته‌اند. درصورتی‌که با یک وب‌سایت ایرانی روبرو هستید، ساده‌ترین راه برای حذف کامل اکانت، پیغام دادن و مذاکره با وب‌سایت مذکور است. در صورت عدم پیگیری مسئولین وب‌سایت، امکان پیگیری درخواست شما از طریق مراجع قانونی وجود دارد. در واقع هر وب‌سایتی که گزینه حذف اکانت را برای خود در نظر نگرفته، راه شکایت را برای کاربران باز کرده است.
[تصویر:  2012559_504.jpg]
مقابله با یک وب‌سایت خارجی متخلف نیز با فرستادن پیغام و ایمیل به مسئولین سایت مذکور و درخواست حذف اکانت امکان‌پذیر است. با توجه به تجربیات ما، وب‌سایت‌های خارجی با توجه به علم بیشتر به قوانین بین‌المللی، به مذاکره عکس‌العمل بهتری نشان خواهند داد و احتمالاً مشکلی برای حذف اطلاعات کاربری شما وجود نخواهد داشت.
درخواست حذف از گوگل
درصورتی‌که اطلاعاتی خاص از شما در مجموعه وب‌سایت‌های گوگل وجود دارد می‌توانید با ارائه درخواست رسمی از گوگل بخواهید تا این اطلاعات را حذف کند. در نظر داشته باشید که به‌طورکلی حذف اطلاعاتی خاص از گوگل پیشنهاد نمی‌شود، زیرا ممکن است به حذف کامل شما از این موتور جستجوی مشهور بینجامد.
شما می‌تواند اطلاعات خود در سایت‌های مختلف زیرمجموعه گوگل مانند موتور جستجوی گوگل، بلاگر، گوگل درایو، پلی استور، ویز، یوتیوب و بسیاری دیگر از محصولات این شرکت را با ارائه این درخواست حذف کنید. برای حذف اطلاعات از گوگل باید به نشانی https://support.google.com/legal/troubleshooter/۱۱۱۴۹۰۵ مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که در آغاز شما باید به گوگل اثبات کنید که صاحب اصلی این اطلاعات هستید.
حذف نتایج جستجوی کهنه
اگر گوگل در صفحه جستجوی خود نتایجی کهنه را نشان می‌دهد که در وب‌سایت اصلی به روز رسانی شده، باید به این موتور جستجو اعلام کنید که نتایج را به روز رسانی کند. حذف نتایج جستجوی کهنه از طریق لینک https://www.google.com/webmasters/tools/removals امکان‌پذیر است. در هنگام استفاده از این لینک باید با اکانت شخصی خود در گوگل وارد شده باشید. با ارسال لینک، گوگل به بررسی صفحه جدید خواهد پرداخت و اطلاعات را نیز به‌روزرسانی خواهد کرد.
[تصویر:  2012560_754.jpg]
پاک کردن ایمیل‌ها
ایمیل‌های شما یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید از فضای مجازی حذف کنید. البته اگر قصد دارید آخرین رد پای خود را نیز از دسترس عموم خارج کنید. شرکت‌های مشهور ارائه‌کننده ایمیل مانند گوگل، یاهو و مایکروسافت به‌راحتی امکان حذف ایمیل افراد را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. در نظر داشته باشید که بازگرداندن ایمیل حذف‌شده امکان‌پذیر نیست و شما تمامی اطلاعاتی که در ایمیل شخصی خوددارید را از دست خواهید داد.
تمامی ایمیل‌های که ارسال کردید، ایمیل‌هایی که دریافت کردید و فایل‌های پیوست شده به ایمیل‌ها از جمله اطلاعات مهمی است که پیش از پاک کردن نهایی ایمیل باید از آن‌ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
اطلاعاتی که پاک نمی‌شوند
حتی پس از پیروی از تمامی راهکار‌های ارائه‌شده در این مقاله، باز هم اطلاعاتی هستند که از دنیای مجازی و اینترنت پاک نخواهند شد. تعدادی از وب‌سایت‌ها ممکن است اطلاعات شما را به سرویس‌های تبلیغاتی و بازاریابی فروخته باشند و حذف چنین اطلاعاتی از داخل ایران کار چندان ساده‌ای نیست. اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر، گوگل و تامبلر از جمله وب‌سایت‌های مشهوری هستند که تاکنون به فروش اطلاعات شخصی کاربران متهم شده‌اند.
فراتر از اطلاعات فروخته‌شده، سایت‌های پشتیبان گیری از اطلاعات وب هستند که حتی وب‌سایت‌ها و صفحات پاک‌شده را نیز در خود نگهداری می‌کنند. وب‌سایت مشهور وی‌بک ماشین (https://archive.org/web) از جمله موتور‌های جستجو است که تمامی وب‌سایت‌ها و نسخه‌های متفاوت از آن‌ها را در خود ذخیره می‌کند. درواقع حذف اطلاعات شما از یک وب‌سایت برای حذف کلی آن از اینترنت کافی نیست و ممکن است اطلاعاتی هرچند به‌ظاهر ناچیز در این سیستم‌های پیچیده اینترنتی باقی بماند. با مراجعه به وب‌سایت وی‌بک ماشین و وارد کردن یک آدرس کهنه و حتی یک وب‌سایت مشهور، می‌توانید تمامی تغییراتی که از شروع در این وب‌سایت‌ها داده شده را مشاهده کنید.
در پایان حتی اگر بتوانید تمامی شبکه‌های اجتماعی خود را پاک کنید، از موتور‌های جستجو حذف شوید، ایمیل‌های خود را غیرفعال کنید، اطلاعات فروخته‌شده را پس بگیرید و حتی به نحوی از دست سرویس‌های پشتیبان گیری از وب فرار کنید، باز هم به‌طور کامل از اینترنت و فضای مجازی حذف نخواهید شد.
گوگل، بینگ، یاهو و تمامی موتور‌های جستجوی مشهور، به همراه وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها معرفی می‌شوند، تنها حجم کوچکی از فضای وب هستند. اگر دنیای مجازی و اینترنت را یک دریا در نظر بگیرید، تمامی چیزی که تاکنون دیده‌اید سطح دریا بوده است.
[تصویر:  2012561_290.jpg]
قسمتی از دریای مجازی به نام دیپ وب یا وب عمیق وجود دارد که اطلاعات حساس شما را در خود ذخیره کرده است. اطلاعاتی مانند کارت‌های بانکی، سابقه خرید، اطلاعات شخصی و دولتی، سابقه بیمه و بسیاری دیگر از اطلاعات بسیار مهم در فضایی به نام دیپ وب نگهداری می‌شود که هرچند از دید عموم خارج است، اما به‌راحتی می‌تواند در اختیار کارشناسان اینترنتی و هکر‌ها قرار بگیرد.
این البته پایان کار نیست و فضایی پایین‌تر از دیپ وب در دریای مجازی وجود دارد که به آن دارک وب می‌گویند. این فضا که درست مانند انتهای دریا، تاریک و نامشخص است از اطلاعات و ارتباطات غیرقانونی پرشده است. فروش مواد مخدر، پول‌شویی، فروش اعضای بدن انسان، فروش کودکان و بردگان جنسی از ساده‌ترین مسائلی است که در فضای عمیق و تاریک وب می‌توانید مشاهده کنید.
اطلاعات شخصی شما نیز ممکن است در این فضای تاریک وجود داشته باشد و بین سرویس‌های مختلف شکارچی ذهن و جسم انسان به فروش برسد. این که شما چه لباسی دوست دارید، به چه رنگی علاقه دارید، چه اخباری را دنبال می‌کنید و چه محصولاتی را می‌خرید، همه و همه در فضای سطحی، میانی و عمیق وب وجود دارند و حتی پس از تلاش‌های شما برای حذف از دنیای مجازی، در این فضا باقی خواهند ماند.
تنها نکته مثبت از فرار و حذف این اطلاعات به‌صورت سطحی این است که اشخاص عادی علم لازم برای جستجوی اطلاعات حذف‌شده را ندارند. هرچند خطرات اصلی دنیای مجازی با اشخاصی است که می‌توانند به اطلاعات حذف‌شده شما از اینترنت دسترسی داشته باشند.
پاسخ
Thanks given by:
#7
نگاهی به تاریخچه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی

برترین‌ها - سهیل بالینی: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل‌شده‌اند. تصور چنین تأثیری حتی تا یک دهه قبل هم قابل باور نبود. اینکه یک وب‌سایت یا اپلیکیشن آن‌قدر مهم و درهم‌تنیده با زندگی انسان باشد که بتواند مهم‌ترین تصمیم‌ها و مسیر زندگی ما را تغییر دهد.
شبکه‌های اجتماعی بسیاری از افراد را به هم نزدیک کرده، تعدادی را از هم دور کرده، نحوه خرید، پوشش، تغذیه و حتی تصمیمات مهم سیاسی ما را تغییر داده است. درست مثل یک جهان مجازی که در موازات زندگی ما وجود دارد. با همان آدم‌های دنیای واقعی و شاید حتی کمی واقعی‌تر از آنچه ما در زندگی روزمره تجربه می‌کنیم.
این تغییر بسیار بزرگ باعث شده تا بسیاری از قوانین کلاسیک ارتباطی و حتی قوانین سیاسی کشور‌های مختلف، دچار تغییر شود. اما به‌راستی این روش ارتباطی جدید، چگونه به زندگی ما وارد شده است. شاید بهتر باشد تا در آغاز نگاهی به مفهوم واقعی شبکه‌های اجتماعی بیندازیم.
[تصویر:  2037670_702.jpg]
جامعه سه‌نفره
روابط انسانی غیرمستقیم می‌تواند به دو دسته روابط رودرروی مجازی و روابط بیش از دو نفر تقسیم شود. تمامی روش‌های ارتباطی غیرمستقیم و مجازی که به ارتباط دو نفر منجر شود، به‌عنوان روشی از پیام‌رسانی شناخته می‌شود. نامه، تلگراف، تلفن و دیگر روش‌های کلاسیک و مدرن ارتباطی ما، همه در گروه پیام‌رسان‌ها قرار می‌گیرند.
شبکه اجتماعی درست از همان‌جایی آغاز می‌شود که تعداد افراد از دو نفر بیشتر شود. یک ارتباطی سه‌نفره یا بیشتر، یک اجتماع جدید و مجازی را به وجود می‌آورد. حالا این سه نفر را تا ۳۰۰ میلیون نفر افزایش دهید تا به موضوعی به نام شبکه‌های اجتماعی مدرن برسید.
حتی شلوغ‌ترین و مشهورترین شبکه‌های اجتماعی جهان، در اعماق خود هنوز یک راه ارتباط اجتماعی به‌حساب می‌آیند. البته بسیاری از این شبکه‌های جدید هم در گروه پیام‌رسان‌ها قرار می‌گیرند و هم در گروه جوامع اجتماعی دیجیتال. این ترکیب جدید باعث شده تا سرعت انتقال اطلاعات با سطحی باورنکردنی افزایش پیدا کند. موضوعی که بسیاری از افراد ناآشنا با فضای مجازی در درک آن دچار مشکل هستند.
[تصویر:  2037671_337.jpg]
نخستین شبکه‌های اجتماعی
اولین نوع از شبکه‌های اجتماعی مجازی به سال‌های آغازین قرن هجده میلادی برمی‌گردد. در این سال‌ها ستون‌هایی از روزنامه‌ها به نوشته‌ها و نامه‌های ارسالی خوانندگان اختصاص پیدا کرد. این ستون‌ها آن‌قدر محبوب بودند که گاهی یک بحث ساده در آن ماه‌ها ادامه پیدا می‌کرد. درست مثل‌اینکه یک صفحه مجازی نه‌چندان سریع در اختیار کاربران قرارگرفته باشد تا نظرات و اطلاعات خود را در مورد یک موضوع خاص منتشر کنند.
با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری، انواعی از نخستین کامپیوتر‌ها به خانه‌های ما راه پیدا کردند. همزمان با این اتفاق بود که یکی از اجداد اولیه شبکه‌های اجتماعی مدرن به نام USENET به زندگی انسان‌ها اضافه شد. این شبکه کم‌وبیش اجتماعی یک روش خاص از انتقال پیغام‌های عمومی و شخصی بین یک تا چند فرد بود که شباهت زیادی به عملکرد ستون اجتماعی روزنامه‌ها داشت.
[تصویر:  2037672_362.jpg]
یوزنت که در اوایل دهه هشتاد بین کاربران همه‌گیر شده بود، شباهت زیادی به ایمیل‌های گروهی امروزی داشت. با این تفاوت که کاربر باید به‌صورت شخصی به سرور یوزنت سر می‌زد تا پیغام‌های خود را مشاهده کند. یوزنت را شاید بتوان مادر خبرخوان‌ها، توییتر و سرویس‌های ایمیل امروزی دانست. فرزندان این فناوری کهنه این‌روز‌ها به بخشی مهم از زندگی ما تبدیل شده‌اند.
پنج سال بعد از شهرت یوزنت، شبکه‌ای مدرن‌تر به نام GEnie به دنیای فناوری معرفی شد. این شبکه که درست مثل یوزنت از یک رابط گرافیکی بهره نمی‌برد، یک شبکه سریع جابجایی اخبار بود. در GEnie کاربران اخبار روز را در یک فضای ساده و نوشته-محور، برای هم به اشتراک می‌گذاشتند. در این فضای خاص نه امکان ارسال تصویر وجود داشت و نه ویدیو. تنها راه ارتباطی بین کاربران کلمات و حروف انگلیسی بود. با یک بررسی ساده از تاریخ فناوری جهان متوجه خواهیم شد که GEnie تأثیرگذارترین پیشینه دنیای وب امروزی به‌حساب می‌آید.
[تصویر:  2037673_153.jpg]
تولد ایمیل
در سال ۱۹۸۶ و با پیشرفت فضایی به نام اینترنت، اولین وب‌سایت و سرور ارائه ایمیل‌های گروهی راه‌اندازی شد. لیست‌ورس یک سرور بسیار ساده ارسال ایمیل گروهی بود که سال‌ها توسط بازاریاب‌ها و فعالان اجتماعی از آن استفاده می‌شد. شاید لیست‌ورس را بتوان اولین شبکه اجتماعی سیاسی جهان دانست، زیرا از این وب‌سایت برای انتقال بسیاری از اخبار سیاسی مهم دهه هشتاد میلادی استفاده شده است. لیست‌ورس، اما دوام زیادی نداشت و این‌روز‌ها آدرس این وب‌سایت در اختیار یک مجله اینترنتی قرار گرفته است.
اولین چت‌روم تاریخ
مفهوم چت‌روم شاید برای بسیاری از کاربران جوان‌تر اینترنت ناآشنا باشد، اما بدون شک بسیاری از کاربران در دوران زندگی خود از این نوع متفاوت از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. چت روم یک فضای گرافیکی است که در آن کاربران می‌توانند پیغام‌های گروهی و خصوصی را برای یکدیگر ارسال کنند.
اولین چت‌روم تاریخ یک وب‌سایت بسیار ساده به نام thepalace.com است که در حال حاضر نیز قابل‌استفاده است. این وب‌سایت که بیش از ۲۰ سال عمر دارد به کاربران اجازه می‌دهد تا پیش از ورود به یک چت‌روم خاص، یک نام و یک ایموجی را برای اکانت خود استفاده کنند.
اولین شبکه اجتماعی اینترنتی
کاربران نوپای اینترنت باید تا سال ۱۹۹۷ صبر می‌کردند تا اولین شبکه اجتماعی اینترنتی جهان را تجربه کنند. وب‌سایت SixDegrees.com اولین شبکه اجتماعی جهان است که از نظر طراحی، شباهت بسیار زیادی به فیس‌بوک دارد. این وب‌سایت که هنوز هم قابل‌استفاده است، در کمتر از چند روز به پر بیننده‌ترین وب‌سایت جهان تبدیل شد و توانست ۳۰۰ هزار کاربر را به خود اختصاص دهد. عددی که شاید با آمار امروز چندان مهم به نظر نرسد، اما در زمان خود تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت را شامل می‌شد.
[تصویر:  2037674_429.jpg]
SixDegrees.com به کاربران اجازه می‌داد تا دوستان خود، اعضای خانواده و دیگر کاربران را به صفحه خود دعوت کنند و اطلاعات و تصاویری ساده را با هم به اشتراک بگذارند. این وب‌سایت در سال ۲۰۰۰ با قیمتی نزدیک به ۱۲۵ میلیون دلار به فروش رسید و برای مدتی تعطیل شد، اما این روز‌ها با شکل و شمایلی جدید به دنیای فناوری بازگشته است. هرچند بعید است با حضور این همه شبکه اجتماعی مدرن، کسی از اولین شبکه اجتماعی استفاده کند، اما می‌تواند به‌عنوان یک نوستالژی برای کاربران اولیه اینترنت جذاب باشد.
یاهو مسنجر متولد می‌شود
شاید تولد یاهو مسنجر را بتوان مرکز پیشرفت شبکه‌های اجتماعی دانست. سال ۱۹۹۷ سالی بود که یاهو تصمیم گرفت که نسخه نهایی پیام‌رسان و چت‌روم خود را به دنیای فناوری معرفی کنید. یک اپلیکیشن ساده که هم بر روی وب‌سایت قابل‌استفاده بود و هم نسخه کامپیوتر و موبایل آن طراحی‌شده بود.
[تصویر:  2037675_188.jpg]
کاربران یاهو می‌توانستند با استفاده از اینترنت همراه ۲G در تمامی نقاط جهان با هم در ارتباط باشند. موضوعی که با استاندارد‌های امروزی ممکن است ساده به نظر برسد، اما پیش از یاهو و مسنجر دوست‌داشتنی‌اش، حتی در ذهن کاربران هم نمی‌گنجید.
من یک وبلاگ‌نویس هستم!
بلاگ نویسی یا وبلاگ نویسی یکی از جذاب‌ترین اتفاقاتی است که در تاریخ دنیای فناوری رخ داده است. این روش مدرن از انتقال ایده، متن، عکس و ویدیو اولین بار در سال ۱۹۹۹ و توسط وب‌سایت LiveJournal به دنیا معرفی شد و خیلی زود بین تمامی کاربران جهان همه‌گیر شد.
بلاگ نویسی در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد و وب‌سایت‌های زیادی هنوز هم به ارائه این سرویس مشغول هستند. بسیاری از نویسندگان و روزنامه‌نگاران فعلی دنیای وب فارسی، ایده شغلی خود را از روز‌های بلاگ‌نویسی خود گرفته‌اند.
[تصویر:  2037676_165.jpg]
بلاگ یکی از اختراعات بسیار مهم تاریخ فناوری است، زیرا حتی تا امروز هم این فناوری قابل‌استفاده باقی مانده. وب‌سایت‌های مشهوری مانند بلاگر و وردپرس به کاربران اجازه می‌دهند تا نسخه‌ای رایگان از وبلاگ خود را منتشر کنند. شبکه اجتماعی مشهور Tumblr نیز یک نوع مدرن از بلاگ‌نویسی به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این شبکه نزدیک به ۳۰۰ میلیون بلاگ مختلف را در خود جای داده است.
تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی
در اوایل قرن بیست و یکم بود که اولین شبکه‌های اجتماعی درآمدزا به دنیای فناوری معرفی شدند. LunarStorm مفهوم تبلیغات را به این صنعت جدید وارد کرد و تا سال ۲۰۱۰ بیش از ۱/۲ میلیون کاربر داشت. Friendester را هم می‌توان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دوران پیش از همه‌گیر شدن این صنعت دانست.
تغییر مفهوم مالی شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا وب‌سایت‌هایی مثل Linkedin و MySpace، خیلی زود جای خود را در بین طرفداران دنیای مجازی پیدا کنند. یاهو و گوگل هم دست روی دست نگذاشتند و شبکه‌های اجتماعی Yahoo ۳۶۰ و Orkut را به دنیا معرفی کردند. این جنگ جدید مالی و تبلیغاتی، اما یک برنده مشخص داشت.
[تصویر:  2037677_257.jpg]
در سال ۲۰۰۸ فیس‌بوک به‌صورت کامل راه‌اندازی شد و خیلی زود به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی تاریخ تبدیل شد. همزمان با همه‌گیر شدن فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر هم بین کاربران اینترنتی محبوب شدند. این مبارزه میلیارد دلاری باعث شد تا نگاه به شبکه‌های اجتماعی از یک وب‌سایت و برنامه سرگرمی، یه یک صنعت مالی، تبلیغاتی و بسیار پیچیده تبدیل شود.
من ۳۰K فالوئر دارم!
موفقیت‌های فیس‌بوک مثل تمامی اتفاقات بزرگ دنیای فناوری، تاریخ‌مصرف مشخصی داشت و این وب‌سایت با ورود شبکه‌های اجتماعی جدیدتر و مدرن‌تری مانند اینستاگرام و اسنپ‌چت، به حاشیه رانده شد.
تا اینجای مقاله که به زمان حال شبکه‌های اجتماعی رسیده‌ایم، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و اسنپ‌چت را می‌توان اپلیکیشن‌های موفق و درآمدزا دنیای فناوری دانست. برنامه‌هایی که با مفهوم اولیه شبکه‌های اجتماعی فرسنگ‌ها فاصله‌دارند. هرچند هنوز هم ارتباط حرف اول را در این شبکه‌های اینترنتی می‌زند، اما ورود قدرت سیاسی، پول و تبلیغات، شکل کلی نگاه به شبکه‌های اجتماعی را تغییر داده است.
[تصویر:  2037678_540.jpg]
فروش اطلاعات کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ توسط گوگل و فیسیوک از نمونه‌های بارز تغییر رویه شبکه‌های اجتماعی جهان به یک بازار تبلیغاتی است. حضور در این شبکه‌ها آن‌قدر اهمیت پیدا کرده است که شخصیت‌های مختلف با تعداد فالوئر‌ها و لایک‌ها ارزش‌گذاری می‌شوند. شرکت‌های تبلیغاتی هم راه جدیدی را برای جذب مشتری کشف کرده‌اند. این تجارت میلیارد دلاری باعث شده که این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی، بیشتر به یک شو تبلیغاتی شباهت داشته باشند تا واقعیت زندگی شخصی افراد و اطلاعات واقعی که مفهوم و پایه‌گذار اولیه وجود این شبکه‌ها بود.
پاسخ
Thanks given by:
#8
بازاریابی با سلبریتی‌ها در اینستاگرام یکی از گرانترین روش‌های تبلیغات

[تصویر:  10302405_397.jpg]
اگر شما صاحب یک کسب‌وکار باشید، پس حتماً به تبلیغ در اینستاگرامفکر کرده‌اید چراکه این روزها اینستاگرام بزرگترین رسانه برای نشان دادن محصولات و تبلیغات است. اگر به تأثیر معجزه‌آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقاد ندارید، پس بی‌شک نمی‌دانید که برای پارو کردن پول باید به اینستاگرام سری بزنید  ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید. به هرحال بیزنس خرج دارد و آدم باید جایی خرج کند که سرمایه به او برگردد. اما نکته مهم این است که چگونه تبلیغ کنیم؟ اصلاً چطور تبلیغ کنیم که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شود و مشتری‌ها سراغمان بیایند؟
باید گفت یکی از راه‌های فروش بالا این است به سراغ سلبریتی‌ها بروید؛ اینکه کدام سلبریتی بهتر است جمله صحیحی در این موضوع نیست باید بدانید کدام یک بیشتر به کار شما می‌آید و نکته مهم‌تر این است که کدام یک با بودجه شما جور درمی‌آید.
اما سلبریتی چیست؟
سلبریتی در واقع به افراد مشهور اطلاق می‌‌شود و معادل فارسی آن می‌تواند ستاره یا شخص مشهور باشد. هر فرد تأثیرگذار، مشهور و شناخته‌شده‌ در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما مدلینگ و... می‌تواند یک لبریتی محسوب شود. البته این ستاره‌ها سلبیرتی شدن را مدیون رسانه‌هایی هستند که آنها را به کل دنیا می‌شناسانند. به همین دلیل بیشتر مدها، ترندها و سبک‌های جدید را سلبریتی‌ها روی کار می‌آورند؛ زیرا آنها دیده شدند.
بیایید به نرخ تبلیغات در خارج از کشور بپردازیم و بدانیم سلبریتی‌های آنها تا چه میزان کسب درآمد می‌کنند.
کریستیانو رونالدو:
وی به عنوان ستاره پرتغالی فوتبال، در سال ۲۰۱۸ میزان مبلغی که به ازای انتشار هر یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام گرفته است، ۷۵۰ هزار دلار بود؛ در حالی که مبلغ آن در سال ۲۰۱۷، ۴۰۰ هزار دلار بوده است. تعداد فالوور‌های رونالدو، ۱۳۷ میلیون نفر اعلام شده است.
نیمار دا سیلوا سانتوس:
نیمار نیز به عنوان یکی از ستارگان فوتبال برزیل، در سال گذشته به ازای اشتراک‌گذاری هر یک پست تبلیغاتی در صفحه اینستاگرامی خود مبلغی معادل ۶۰۰ هزار دلار گرفته است. تعداد فالوور‌های وی ۱۰۰ میلیون نفر اعلام شده‌ است.
لیونل مسی:
میزان مبلغی که این ستاره آرژانتینی فوتبال، برای هر پست تبلیغی در سال ۲۰۱۸ میلادی گرفته است، نیز ۵۰۰ هزار دلار تخمین و اعلام شده است.
داونی راک جانسون «therock»:
تعداد فالوور: ۱۰۹/۰۰۰/۰۰۰ نفر
درآمد اینستاگرامی: ۶۵۰۰۰۰ دلار برای هر پست
تعداد فالوور‌های صفحه اینستاگرامی وی نیز ۱۰۰ میلیون نفر اعلام شده است.
البته محاسبه درآمد بازیگران و هنرمندان ایرانی با توجه به تعداد فالورهایشان زیاد سخت هم نیست. کافیست یک حساب سرانگشتی داشته باشید تا نرخ حقیقی را بدست آورید.
وقتی به صفحات سلبریتی‌های وطنی سر می‌زنیم مشاهده می‌شود که هرکدام از آن‌ها دنیای رنگارنگی را برای خود ساخته‌اند به طوری که یک روز با حضور در یک رستوران مجلل، روز دیگر با حضور در کافه‌ها و افتتاح آن‌ها مبالغ چشمگیری به جیب می‌زنند.
نکته قابل توجه اینجاست که این افراد بعضاً اقدام به تبلیغات اجناسی می‌کنند که از کیفیت خوبی برخوردار نیست و فروشگاه مورد نظر حتی نتوانسته است مجوزی برای تبلیغات محصول خود کسب کند. این افراد کوچکترین موارد را نیز تبلیغ می‌کنند و به تمام مخاطبان خود استفاده از این محصولات را پیشنهاد می‌دهند.
از نظر این دسته از سلبریتی‌ها کاربران تنها ابزاری هستند که باید در دام این تبلیغات قرار گیرند و با هر کلیک از سوی آنان، جیب گرداننده صفحه را روزبه‌روز غنی‌تر کنند.
نرخ تبلیغات برای هر سلبریتی متفاوت است
نرخ تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام وابسته به هر هنرمندی متفاوت است. هر پست متناسب با میزان فالوور شخص هزینه‌هایی از ۱ تا ۲۰ میلیون تومان برمی‌دارد. مثلاً یکی از این سلبریتی‌ها برای یک پست اینستاگرامی که ۲۴ ساعت منتشر کند، حدود پنج تا هفت میلیون تومان پول می‌گیرد. اما تبلیغات در میان افرادی که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، متفاوت‌تر است.
این هنرمندان بیشتر در قالب استوری اینستاگرامی تبلیغات می‌کنند و استوری‌های اینستاگرامی بین سلبریتی‌ها از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد که البته می‌شود با کمی چانه زدن یکی دو تومان هم از آن‌ها تخفیف گرفت. به این ترتیب می‌توان گفت که بازار کار در شبکه‌های اجتماعی برای سلبریتی‌ها بسیار داغ است. با وجود شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از تجارت در ایران به کمک هنرمندان آمده است که بیشتر، این فضا‌ها تبدیل به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای شده است که دیگر نیازی به پرداخت مالیات و هزینه رهن و اجاره برای این هنرمندان نیست.
امیر ناظمی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سلبریتی‌ها اصلی‌ترین بازیگران شبکه‌های اجتماعی هستند. شاهد کسب درآمد سلبریتی‌ها از شبکه‌های اجتماعی و اثرگذاری آنها هستیم و عمده درآمد آنها تحت‌الشعاع پست‌های اینستاگرامی است.
وی با بیان اینکه سلبریتی‌ها در ایران از ۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان می‌گیرند و در اینستاگرام پست می‌گذارند و این مبلغ برای تلگرام ۱۰ میلیون است اظهار کرد: اکنون جایگزین‌های رسانه‌های متداول، کارکردهای خود را دارند و با افرادی روبرو هستیم که صرفاً بلندگو هستند بدون آنکه فکری پشت بیانات آنها باشد.
گزارش از سارا کیـا
پاسخ
Thanks given by:
#9
بازی کردن ثروتمندان عرب با جان چیتا‌ها برای رقابت در شبکه‌های اجتماعی!

[تصویر:  10407641_905.jpg]

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: تنها حدود هفت هزار و ۵۰۰ چیتا در حیات وحش جهان باقی مانده‌اند. ماهیت زیبای چیتا‌ها سبب شده است این حیوانات در معرض هدف افراد ثروتمند در کشور‌های حاشیه خلیج فارس قرار بگیرند. این افراد ثروتمند این حیوان را به عنوان یک حیوان خانگی خریداری می‌کنند تا تصاویر آن را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند. این در حالی است که فعالان در تلاش برای حفاظت از این حیوان زیبا و بقای آن در کره زمین هستند.
بر اساس این گزارش، هر ساله شماری توله چیتا از قاچاقچیان در آفریقا کشف می‌شود. این چیتا‌ها زمانی که نجات داده می‌شوند شانس زندن مانده پیدا می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، هر ساله حدود ۳۰۰ چیتا در آفریقا قاچاق می‌شود و برخی از آن‌ها در این مسیر جان خود را از دست می‌دهند. شمار زیادی از چیتا‌ها از اتیوپی به سوی سومالی و از آنجا به کشور‌های دیگر قاچاق می‌شود. این یک مسیر اصلی ترانزیتی برای قاچاق حیوانات در شاخ آفریقا محسوب می‌شود. این حیوانات از طریق خلیج عدن به سوی شبه‌جزیره عرب منتقل می‌شوند.
نجات‌یافتگان از این سفر خطرناک به یک ابزار زینتی گران‌قیمت تبدیل می‌شوند و ثروتمندان عرب از این حیوانات برای رقابت در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. گفته می‌شود دست‌کم هزار چیتا در اختیار افراد ثروتمند در کشور‌های عربی قرار دارد. به گفته کارشناسان، بیشتر این چیتا‌ها طی یک یا دو سال اسارت جان خود را از دست می‌دهند. در حالی که تجارت و مالکیت این حیوانات در کشور‌های حاشیه خلیج فارس ممنوع است، اما این قوانین اجرا نمی‌شود. پلیس شبکه‌های خرید و فروش چیتا‌ها را زیر نظر دارد، اما برای کسی که بخواهد یک چیتا بخرد، پیدا کردن آن کار دشواری نیست.
سی‌ان‌ان در ادامه افزود: بازار‌های آنلاینی در عربستان سعودی برای خرید و فروش حیوانات وجود دارد و زمانی که شما در آن نام چیتا را جستجو می‌کنید، چندین صفحه برای شما نمایش داده می‌شود که در حال تبلیغ برای فروش چیتا‌های دو تا سه ساله هستند.
خبرنگار این شبکه با یکی از فروشندگان این حیوان تماس گرفت و فرد فروشنده گفت: «هر تعداد چیتای نر یا ماده و از هر کجا که بخواهید داریم و این چیتا‌ها را از طریق یک وب سایت مرتبط با یک فرد وارد می‌کنیم و یک دلال سعودی هم این کار را انجام می‌دهد و بیش از ۸۰ چیتا دارم.»
قیمت این چیتا‌ها در این پایگاه اینترنتی در عربستان سعودی از ۶ هزار و ۶۰۰ دلار شروع می‌شود.
مقامات دولت سعودی از پاسخ دادن به درخواست‌های متعدد سی‌ان‌ان به منظور اظهار نظر در این باره خودداری کردند.
یک کارشناس در این‌باره گفت: «هر کسی که یک چیتا می‌خرد در واقع به انقراض این حیوان کمک می‌کند. این روند سبب انقراض آن‌ها می‌شود. این حیوانات باید در حیات وحش زندگی کنند نه در قفس‌ها. این وظیفه ماست که از این حیوانات محافظت کنیم.»
پاسخ
Thanks given by:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان