امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
بُرد این خرید با خودروی کرده‌اید کارکرده، ۸

با خرید این ۸ خودروی کارکرده، بُرد کرده‌اید
#1
سال پایانی قرن فعلی برای مردم ایران احتمالا سخت‌تر از تصورات موجود طی خواهد شد. تا دی‌ماه ۹۹ قیمت‌ها قطعا بالا می‌روند و تورم که چیزی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خواهد بود، دوباره طلا، ملک، مسکن و خودرو را گران می‌کند. اینهمه داستان و معما که در قضیه ثبت نام خودرو وجود دارد عموما به همین دلیل است.
جامعه می‌ترسد دوباره درگیر یک طوفان تورمی شود و قیمت‌ها وارد فاز هیجانی شوند. همین عامل است که افراد را برای مقابله با بحران‌های اقتصادی مجاب می‌کند از خود و زندگی‌های کوچکی که دارند محافظت کنند، آنهم به هر شکل ممکن! یکی از این راه‌ها خرید ملک و دلار و مسکن و سهام است. راه دیگرش خرید خودرو. خیلی‌ها می‌گویند ما با این کار هم در تولید خودروسازان مشارکت کرده‌ایم و هم به سود خوبی در آینده می‌رسیم.
اما آیا واقعا این کار کمک به خودروسازان است؟ به نظر می‌رسد چنین نیست و آن‌ها با کمک همین پیش‌ثبت‌نام‌ها که تا ۵۰ درصد کل مبلغ را از خریداران می‌گیرند، تنها و تنها خود را مقروض‌تر و شرایط را بدتر می‌کنند. همین حالا حجم زیان انباشته آن‌ها تا سطحی باورنکردنی بالا رفته، ولی سایپا و ایران خودرو به رفتار خود ادامه می‌دهند. یک راه درست مقابله با روند فعلی این دو شرکت مقروض و غیرپاسخگو، خرید خودرو از بازار کارکرده‌هاست.
بازاری با بی‌نهایت انتخاب برای دامنه وسیعی از افراد که قدرت خرید و توان پرداخت متفاوتی دارند، اینجا پیش روی شماست. ما هم به این بهانه سراغ مدل‌هایی رفته‌ایم که احتمالا شما با خرید آن‌ها نه تنها یک سال استفاده روزمره از خودرویی قابل اعتماد را جایزه می‌گیرید که سودی مناسب و شبیه به سود خودرو‌های صفر کیلومتر را خواهید داشت. این گزارش هم به نسخه‌های گران قیمت پرداخته و هم خودرو‌های ارزان را مورد بررسی قرار داده است.
اوپل آسترا سدان - مدل ۲۰۱۴
[تصویر:  2286759_355.jpeg]
از حدود ۵۰ سال پیش تا همین سال قبل، حضور مستمر برند اوپل در بازار ایران باعث شده تا محصولات این خودروساز در بین خریداران از احترام بالایی برخوردار باشند. این شرکت در برهه‌های مختلف محصولات متفاوتی را به ایران آورده، اما در آخرین حضور همزمان ۴ محصول کورسای هاچ بک، آسترای سدان و هاچ بک، اینسیگنیا سدان و موکا کراس‌اوور را به خریداران ایرانی پیشنهاد کرده ضمن اینکه بیشترین فروش هم مربوط به هاچ‌بک کورسا بوده است.
این بین ارزش خرید مدل آسترا که توانسته در سال ۲۰۱۵ عنوان خودروی سال بازار اروپا را به دست آورد از همه محصولات اوپل بیشتر است. این سدان کوچک و جذاب که موتوری قدرتمند، مصرفی پایین، کیفیت ساخت بالا و ظاهر جوان دارد، به لطف ظاهر زیبا و ایمنی عالی می‌تواند به راحتی و با پرداختی کمتر جایگزین خودرویی مثل کیا سراتو با ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گردد. موتور ۱۴۰۰ سی‌سی و توربو آسترا سدان یکی از بهترین و لذتبخش‌ترین سطوح رانندگی را در بین رقبای این کلاس به خریداران خود ارائه می‌کند.

ام‌جی ۳ - مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶
[تصویر:  2286760_900.jpg]
یک هاچ‌بک کوچکی چینی-انگلیسی که هم‌اینک بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و تازه بازار متوجه ارزش‌های آن شده است. به غیر از لیست کامل تجهیزات که حتی از پژو ۲۰۷ صفر کیلومتر هم بهتر و بلندتر است، این خودرو به مجموعه شش عددی ایربگ‌های ایمنی مجهز است و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و تعمیر و نهداری‌اش هم سخت نیست. در کل و از بدو ورود به بازار ایران، سبک طراحی شیک و با نگاه به گذشته ام‌جی سری ۳، فضای داخلی جادار در کنار سواری مطمئن تأثیر خوبی را بر مشتریان این هاچ‌بک و وجهه ام‌جی گذاشته است.
موتور ۱۵۰۰ سی سی ام جی ۳ که قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند در کنار یک سیستم تعلیق نسبتا خشک و اسپرت وقتی با وزن اندک و ۱۱۵۰ کیلویی خودرو همراه می‌شود، یک رانندگی اسپرت را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. یکی از دلایل قوی افزایش قیمت ام‌جی ۳ مصرف سوخت آن است که بین ۵/۴ تا ۶ لیتر بوده که زمینه را برای حمله مصرف‌کنندگان شهری و افزایش قیمت آن فراهم می‌کند.

تویوتا یاریس هاچ‌بک - مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
[تصویر:  2286761_887.jpg]
یک خودرو کوچک با قیمت ۱۰۰ میلیونی که ده سال کار کرده، ولی ابدا از تک و تا نیفتاده است. دلیل آن هم به ذات تولیدات تویوتا برمی گردد که باکیفیت بوده و روی دوام و بهینه بودن مصرف تمرکز دارند. یاریس ۲۰۰۸ در نسخه هاچ‌بک با اینکه خودرو خوش‌چهره‌ای نیست و حتی کابینش با آن فرم عجیب کمی ناخوشایند است، ولی موتور خوبی برای استفاده‌های شهری داشته و هرگز از نفس نمی‌افتد. تقاضا برای این خودرو در ما‌ه‌های اخیر پیوسته روبه افزایش بوده و همین عامل نماگر قیمت آن را در ماه‌های آتی افزایش می‌سازد.

مزدا ۳۲۳ اتوماتیک FL - مدل‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵
[تصویر:  2286762_991.jpg]
کافی است یک بار سوار سدان دوست‌داشتنی مزدا ۳۲۳ شوید تا به مهندسی برجسته و سطح بالای این خودروساز ژاپنی درود بفرستید. در یک قاب کوچک، مقایسه وضعیت هندلینگ برلیانس ۲۳۰ با مزدا ۳۲۳ اف‌ال کاملا گویای برتری نمونه ژاپنی است ضمن اینکه با گذشت ۲ دهه از ساخت ۳۲۳، موتور این محصول همچنان کم‌مصرف است، نرم دور می‌گیرد و در حد عالی شتاب می‌گیرد. یک نمونه متعلق با سال ۸۳ با کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتر هم‌اینک کمتر از ۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. ولی اگر زودتر سراغش نروید احتمالا ۳۲۳ FL را پس از عید با قیمت ۱۰۰ میلیونی ملاقات می‌کنید.

هوندا CR-V تورینگ - مدل ۲۰۱۵
[تصویر:  2286763_870.jpg]
در شرایطی که راو ۴ قیمتش به سطح ۱.۱ میلیارد رسیده و اسپورتیج ۲۰۱۸ قیمتش ۹۰۰ میلیونی شده، CR-V یک انتخاب بسیار بهتر است. البته هوندا آنقدر برند استانداردی هست که مثل تویوتا احتیاجی به تعریف و تمجید نداشته باشد. ساخته‌های هوندا مملو از امکانات، در بالاترین سطح کیفیت، با قیمتی مناسب و البته مشهور به دوام بالا هستند ضمن اینکه برخلاف خودرو‌های نیسان، ساخته‌های هوندا اغلب از دینامیک رانندگی بهتر و هندلینگ مناسبی برخوردارند.
کراس‌اوور CR-V البته بیش از آنکه مناسب عشاق تویوتا راو ۴ باشند، می‌تواند مرهمی بر دل دوستداران مزدا باشد. سی‌آر-وی در اصل به علاقمندان به شاسی‌بلند‌های اسپورت توصیه می‌شود و به غیر خدمات پس از فروش ضعیف که پاشنه آشیل برند هوندا در ایران است، ایراد چندانی ندارد و از هر نظر به محصولات زمخت نیسان برتری دارد. سی‌آر-وی بین ۴ رقیب دیگرش در ایران از برند‌های نیسان، هیوندای، تویوتا و کیا قدرتمندتر است و با داشتن موتور ۱۸۵ اسبی از اغلب تولیدات این رده چابک‌تر است. قیمت نسخه تورینگ و ۲۰۱۵ هوندا CR-V حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.

نیسان ماکسیما اتوماتیک - مدل‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹
[تصویر:  2286764_542.jpg]
نرم، مجلل و پرقدرت. این بهترین تعریف برای نیسان ماکسیما است که با مونتاژ پارس خودرو، سال‌ها حاکم بلامنازع بازار سدان‌های نیمه لوکس ایران بود. این خودرو در نمونه کم‌کارکرد که سال ساخت آن به ۱۳۸۸ برمی‌گردد، بهایی حدود ۲۷۵ میلیون تومان خواهد داشت که علیرغم کارکرد ۱۰۰ هزار تایی همچنان چند سروگردن! از محصولی ضعیف و گرانتری مثل لیفان ۸۲۰ بالاتر است. خاطره موتور ۳ لیتری و ۲۰۰ اسبی ماکسیما هیچ‌گاه از صفحه ذهن عشاق ایرانی اتومبیل پاک نمی‌شود. این موتور با وجود مصرف نسبتا بالا، یک لذت رانندگی فوق‌العاده را نصیب خریداران می‌کند.

جیلی امگرند EC۷ - مدل ۲۰۱۴
[تصویر:  2286765_683.jpg]
شما به جای خرید یک سدان گمنام، نه چندان ایمن و با موتور کم کشش مجبورید بهایی گزاف بپردازید، ولی با حدود ۱۲۵ تا ۱۴۵ میلیون تومان می‌توانید ضمن صرفه‌جویی ۶۰ میلیون تومانی، یک دستگاه جیلی EC۷ امگرند سدان بخرید که چیزی از دنا پلاس توربو کم ندارد، بدنه فوق‌العاده ایمنی دارد، کیفیت ساختش در مقایسه با محصول داخلی برتر و بهتر است و هماهنگی خوبی میان جعبه دنده، سیستم تعلیق و موتورش وجود دارد. محدوده کارکرد جیلی امگرند سدان با این قیمت هم پایین و کمتر از ۷۰ هزار بوده تا رسما شما خرید در حد نو با هندلینگ و ایمنی بالاتر را بخرید. این خودرو قطعا سال آینده قیمتی بالاتر از این رقم را تا مرز ۲۰۰ میلیون خواهد داشت.

DS ۳ - مدل ۲۰۱۷
[تصویر:  2286766_101.jpg]
دی‌اس خودروسازی است نوپا با ریشه‌های قدیمی در دل سیتروئن فرانسه که نخستین بار حدود ۵ دهه پیش پای به بازار ایران گذاشته و با یک وقفه ۵۰ ساله، بعد از برجام توانست عملکرد نسبتا مناسب را در بازار وراداتی‌های ایران از خود بروز دهد. تا کنون ۵ محصول را به بازار ایران ارائه کرده که شامل هاچ بک ۲ درب سری ۳، هاچ‌بک ۵ درب سری ۵، سدان ۵ ال‌اس، شاسی‌بلند کامپکت ۴ کراس‌بک و کراس‌اوور سری ۶ است.
البته از سال گذشته این برند از آخرین نمونه محصول خود با نام ۷ کراس‌بک که یک کراس‌اوور اسپرت لوکس ۱.۵ میلیاردی است رونمایی کرده. محدوده قیمتی دی‌اس ۳ بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بوده و مهمترین ویژگی آن استفاده فراوان از هنر طراحی در بدنه و اتاق، موتور بسیار کم مصرف و قدرتمند، کابین راحت و مجلل، سیستم‌های ایمنی پیشرفته، رنگ‌های جذاب و البته تجهیزات رفاهی عالی در کابین است.
پاسخ
Thanks given by:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان