امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اتومبیل چیز اولین درباره دنیا اسپرت همه

همه چیز درباره اولین اتومبیل اسپرت دنیا
#1
[تصویر:  52232-960x540.jpg]

همه چیز درباره اولین اتومبیل اسپرت دنیا

وقتی فردیناند الکساندر پورشه یا همان نوه موسس کمپانی معظم پورشه، مدل ۹۱۱ را طراحی کرد هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که اولین اتومبیل اسپرت دنیا، فصل تازه‌ای در اتومبیل‌سازی دنیا رقم بزند و خیلی زود شرکت‌های دیگر هم سراغ ساخت خودروهای اسپرت بروند. حالا نزدیک ۷ سال از مرگ خالق ۹۱۱ در ۶۷ سالگی می‌گذرد، اما هنوز هم پورشه ۹۱۱ یک اتومبیل پرطرفدار در دنیاست. اگر می‌خواهید درباره این اتومبیل بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی که از طرحش کوتاه نیامد
پورشه ۹۱۱ آنقدر در دنیا فراگیر شده که اگر در بازار خودرو کارکرده کشور خودمان هم جست‌وجو کنید به راحتی می‌توانید مدل‌ها و نسل‌های مختلف این اتومبیل را برای خرید پیدا کنید. همانطور که گفتیم طراح اولیه این خودرو افسانه‌ای، نوه موسسه کمپانی پورشه به نام فردیناند پورشه است. او علی‌رغم نظر دیگران، استعداد خاصی در طراحی هر نوع قطعه‌ای داشت. او علاقه‌مند بود تا در صنعت خودروسازی به فعالیت بپردازد و برای همین به تیم حرفه‌ای پورشه پیوست.
در سال ۱۹۶۲ برای او و دنیای اتومبیل دستاورد خوبی داشت. زمانی که «فری پورشه» به دنبال جایگزینی مناسب برای مدل‌های پیشین و محبوب خود از جمله ۳۵۶ می‌گشت، فردیناند ایده ۹۱۱ را برای اولین بار معرفی کرد. با این حال طرح او مورد تأیید «اروبن کومندا»، سرپرست بخش طراحی شرکت پورشه قرار نگرفت. بار دیگر روحیه مبارزه‌طلبی در فردیناد به دادش رسید و او یک سال بعد طرح خود را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش گذاشت. نتیجه از پیش معلوم بود و چشم‌ها با نگاهی خیره به این اعجوبه دنیای اسپرت خیره شد.
فردیناد در ابتدا می‌خواست نام ۹۰۱ را برای سوپرطرح خود برگزیند. اما اعداد سه رقمی با یک صفر در میان آن در انحصار شرکت فرانسوی پژو قرار گرفته بود و او در ‌‌نهایت عدد ۹۱۱ را انتخاب کرد. ۹۱۱ با گذشت بیش از نیم قرن از تولد آن همواره در فهرست محبوب‌ترین خودروهای اسپرت جهان قرار دارد و این مسأله به دیدگاه ایده‌پرداز آن باز می‌گردد. فردیناند پورشه معتقد بود یک طرح باید کاربردی و همراه با جذابیت‌های بصری باشد. بدون عناصر پیچیده‌ای که نیاز به توضیح داشته باشند.
باز و بسته کردن سقف در حال حرکت
پورشه مدل ۹۱۱ به عنوان جانشین مدل روداستر ۳۵۶ به بازار معرفی شد. ۹۱۱ اولین محصول ۶ سیلندر شرکت پورشه بود که خیلی زود توانست نظر طرفداران خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای را به خود جلب کند. این خودرو برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند حداکثر سرعت و هیجان را با حداکثر ایمنی درهم آمیزند. مدل «کابریو» شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۶/۳ ثانیه طی کرده و به راننده اجازه می‌دهد تا سرعت ۳۰۵ کیلومتر را تجربه کند. در واقع تنها اتومبیل‌هایی که می‌توانند با پورشه ۹۱۱ توربو برابری کنند محصولات چند میلیون دلاری مک لارن، مرسدس بنز، فراری و لامبورگینی هستند.
رانندگی با خودروهای پورشه میزان ترشح آدرنالین و ضربان قلب را افزایش می‌دهد و هیجانی وصف ناشدنی را به وجود می‌آورد. دو تغییر عمده کاهش وزن و افزایش قدرت موتور در ۹۱۱ توربو استاندارد باعث شده که این خودرو شتاب فوق العاده‌ای داشته باشد. یکی از نقاط اوج به کارگیری فناوری در مدل‌های ۹۱۱ سقف جمع شونده الکتریکی آن است که فقط ظرف ۲۰ ثانیه باز و بسته می‌شود.
جالب اینکه بر خلاف دیگر خودرو‌ها نیازی به توقف و درگیر سازی ترمزدستی نیست و می‌توان سقف را در حال حرکت (با سرعت کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت) باز و بسته کرد. این مسئله در کشورهای اروپایی که قوانین رانندگی به طور کامل اجرا می‌شوند از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا برخی مواقع رانندگان این گونه خودرو‌ها پس از آغاز بارندگی برای پیدا کردن محل مناسبی برای توقف و باز نمودن سقف دچار مشکل می‌شوند. سقف متحرک پس از باز شدن نیز به خطوط زیبای بدنه ۹۱۱ لطمه‌ای وارد نمی‌کند. موتور ۹۱۱ توربو، ۶ سیلندر از نوع بوکسر با حجم ۳۶۰۰ سی‌سی و با بهره گیری از تایمینگ متغیر سوپاپ‌های ورودی و دو توربوشارژر، ۴۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. پورشه ۹۱۱ توربو را باید از هر لحاظ اتومبیل خارق العاده‌ای نامید، زیرا حتی معمولی‌ترین راننده‌ها هم می‌توانند آن را بدون توجه به شرایط جوی و جاده‌ای با سرعت باور نکردنی برانند. با افزایش سرعت و صدای موتور، لذت رانندگی با آن هم بیشتر می‌شود.
پاسخ
Thanks given by:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان