امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
تبلیغات میخکوب راهی پزشکی؛ بیماران کردن برای

تبلیغات پزشکی؛ راهی برای میخکوب کردن بیماران!
#1
تبلیغات پزشکی بخش مهم و اساسی از چرخه ارجاع پزشکان به بیماران و درگیر کردن آنها به عنوان بیماران وفادار است.
از اخباری که امروز منتشر می شود، به طور گسترده مشاهده می شود که بازار بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازاریابی و تبلیغات را می بیند. جالب و در عین حال لازم است بدانید که دو روش کلی برای تبلیغات پزشکی وجود دارد که به معرفی و بررسی اجمالی آنها می پردازیم.
درمان را شروع کنید
yektanet-logo-signتبلیغ
این تبلیغات که امروزه کمتر دیده می شود عبارتند از: پیامک، تبلیغات چاپی مانند بروشور، تراکت، بازارهای محلی و غیره، تبلیغات محیطی مانند بیلبوردهای شهری، اجاره فضای تبلیغاتی در مناطق اطراف دفتر مانند پیشخوان و هدیه دادن و غیره. روش مشابه. امروزه گسترش اینترنت و جهانی شدن آن فرصتی را برای مردم ایجاد کرده است تا از چنین تبلیغاتی اجتناب کنند. البته این به معنای قدیمی بودن این تبلیغات نیست.
تبلیغات پزشکی آنلاین
این نوع تبلیغات در دنیای امروز بسیار رایج است. دلیل اصلی این مشکل دسترسی هر چه بیشتر مردم به اینترنت، گسترش دنیای دیجیتال و به تبع آن تبلیغات دیجیتال است. تبلیغات گوگل ادز برای پزشک ها یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌های آنلاین، استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل ادز، یوتیوب، اینستاگرام، رسانه‌های خبری آنلاین، وب‌سایت‌های پزشکی، کلیک بر روی تبلیغات در سایر وب‌سایت‌ها است.
همانطور که قبلاً گفتیم روش های تبلیغات پزشکی متفاوت است و بستگی به موقعیت و اهدافی دارد که کلینیک می خواهد به آن دست یابد. اگرچه دستگاه های مختلفی برای این منظور وجود دارد، اما اینکه پزشک چه روشی را انتخاب می کند و به طور موثر از آن استفاده می کند، هنری است که به تجربه و مشاوران موردی او بستگی دارد.
بنابراین، شما باید نگران این سوال باشید که بهترین و موثرترین استراتژی های بازاریابی پزشکی چیست؟
بر اساس تجربه پزشکان و کمپین های تبلیغاتی فعال در این زمینه، دو پارامتر مهم برای انتخاب بهترین روش برای ساخت تبلیغات پزشکی، هزینه جذب ابزار تبلیغاتی مورد نظر و متن تبلیغاتی است. یعنی اگر کلینیک از دستگاه x با قیمتی استفاده کرد، با آن قیمت چه دستاوردی داشتند؟ به یاد داشته باشید که دستاورد باید نشانه ملموسی برای جذب مشتری باشد. موارد بی نتیجه مانند افزایش شبکه های اجتماعی و عدم مراجعه به مطب، نشانه قابل اعتماد و رضایت بخشی نیست.
مقدار جذب هر ابزار را محاسبه کنید
اگر شما از آن دسته پزشکانی هستید که می خواهید در یک شغل پردرآمد تبلیغاتی انجام دهید، اما از هزینه های استخدام آگاه نیستید، اجازه دهید با یک مثال ساده تردید خود را برطرف کنم.
فرض کنید پزشک متخصص جراحی زیبایی در یک کمپین پزشک اینستاگرام شرکت می کند و برای موضوع 5 میلیون تومان می پردازد. در مجموع 500000 نفر این آگهی را دیدند، 2000 نفر از بینندگان آگهی به صفحه فرود پزشک مربوطه رفتند، 500 نفر پست را لایک کردند و در نهایت 20 نفر با مطب تماس گرفتند و به سوالات آنها پاسخ دادند. این در حالی است که از هر 10 نفری که در نهایت با پزشک تماس می گیرند، 10 نفر به مطب می روند و تنها 3 نفر از آنها خدمات دریافت می کنند. بنابراین می توان گفت این پزشک 3 بیمار را برای پرداخت 5 میلیون تومان جذب کرده است که هر کدام حدود 1700 هزار تومان هزینه جذب دارند.
به این ترتیب پزشکان باید هزینه جذب هر یک از ابزارهای موجود را محاسبه کرده و در نهایت ابزاری را برای تبلیغات پزشکی موثرتر انتخاب کنند.
هزینه جذب هر رسانه تبلیغاتی را محاسبه کنید
اکنون ممکن است بپرسید که چگونه می توان هزینه جذب هر ابزار تبلیغاتی را محاسبه کرد.
جالب است و در عین حال مهم است بدانید که بهترین و موثرترین راه برای انجام این کار استفاده از مدل تست A/B است. برای استفاده از این مدل ابتدا باید تمامی ابزارهای تبلیغاتی متناسب با شرایط کلینیک را انتخاب کرده و در هر کدام از آنها بودجه مناسب اما محدودی را برای تبلیغات پزشکی اختصاص دهید. سپس مقدار بازخورد و تعداد بیماران جذب شده برای هر یک را تعیین کنید و هزینه استخدام هر دستگاه را تعیین کنید. اکنون که با هزینه تخمینی جذب هر دستگاه آشنا شدید، قدم بعدی این است که دستگاه های مناسب را انتخاب کنید و این بار بیشتر از بودجه تبلیغات پزشکی خود را صرف آن کنید. این کار را در چند مرحله انجام دهید و موثرترین ابزار را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
کپی ممنوع
یکی از بزرگ ترین اشتباهات بسیاری از کلینیک ها، به خصوص کلینیک های زیبایی و دندانپزشکی، تکرار است!
همه این کلینیک ها به گوگل ادوردز می روند یا به اینستاگرام می روند اگرچه این دو ابزار مهم ترین ابزار تبلیغاتی هستند و مطمئنا ابزاری که همه از آن استفاده می کنند ابزار مهم و موثری است، اما همیشه به یاد داشته باشید که ابزاری که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، به تدریج موثر می شود. از بین خواهد رفت تا اینکه:
یه چیز جدید بگو امروزه که همه پزشکان و به خصوص جراحان پلاستیک از کلماتی مانند قبل و بعد استفاده می کنند، شما باید آن کلیشه را کنار بگذارید و از یک کلمه جدید استفاده کنید تا تکرار کار خود را از بین ببرید.
ارائه تبلیغات پزشکی انبوه
شک نکنید وقتی همه پزشکان به استفاده از یک رسانه تبلیغاتی روی می آورند، ابزارهای دیگر برتر به نظر می رسند. بنابراین با استفاده از این ابزارها با کمترین میزان دید بیشتر خواهید داشت!
پاسخ }
Thanks given by:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان