2022/11/09، 07:35 AM
وردپرس ایجاد یک وب سایت ورزشی برای تیم های خود را برای ورزشکاران بسیار آسان کرده است، اما آیا ساختن وب سایتی که هدفی استراتژیک داشته باشد آسان است؟
در حالی که دقیقاً پیاده روی در پارک نیست، زمانی می توان آن را انجام داد که بدانید به چه چیزی می خواهید برسید و بتوانید از آن به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود برای سازمان خود استفاده کنید.
سفارش طراحی سایت ورزشی میتواند کارهای زیادی را انجام دهد. این میتواند به تیم کمک کند تا از رویدادهای آتی بهروز بماند، بازیکنان جدید جذب کند و تماس آنها با شما را آسان کند، یا به طرفداران کمک کند در تماس باشند و از آخرین اخبار مطلع شوند.
مهمتر از همه، می تواند به تیم ورزشی کمک کند تا با حضور آنلاین، خود را بهتر بازاریابی کند.
در عصر حاضر، و تقریباً انتظار می رود که سازمان شما به شکل یا شکلی در وب باشد.
اما متأسفانه اگر میخواهید سایتتان برای شما کار کند و تأثیر بگذارد، فقط داشتن یک دامنه و ایجاد یک سایت کافی نیست.
در این مقاله، ما شما را با 10 ویژگی اصلی که تمام وب سایت های ورزشی به آن نیاز دارند آشنا می کنیم تا بتوانید طراحی سایت تیم خود را برای موفقیت آماده کنید!
ویژگی های ضروری وب سایت تیم ورزشی
شرکت طراحی سایت شما باید به گونه ای متمایز باشد که بازدیدکنندگان بتوانند تک تک اطلاعات را در چند ثانیه اول هضم کنند. آنها باید پس از ورود به سایت شما ایده خوبی از آنچه در آن هستند داشته باشند.
با بهروز ماندن از روندهای امروزی برای وبسایتهای ورزشی، در اینجا میتوانید حضور وب خود را واقعاً متمایز کنید:
1. لوگوی شما هویت شماست
لوگوی تیم شما باید به درستی در سایت شما قرار گیرد. این چیزی است که تیم شما را به رسمیت می شناسد و باعث می شود بازدیدکنندگان با شما ارتباط برقرار کنند.
به NFL.com نگاهی بیندازید، نشانواره آنها را در گوشه سمت چپ بالا میبینید. از نظر منطقی، این بهترین نقطه برای قرار دادن لوگو است، اما نه فقط در آنجا. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها به طور استراتژیک لوگو را در سراسر سایت قرار داده اند، از جمله آن را در تصاویر و ویدیوهای خود نیز.
لوگوها برای اهداف برندسازی مهم هستند. شما باید ثابت باشید و مطمئن شوید که لوگو بدون دردسر قرار می گیرد. نیازی نیست که بازدیدکنندگان خود را با لوگوی خود بمباران کنید، اما من آنها نمی توانند بگویند که در وب سایت چه کسی وارد شده اند، این نشانه بدی است.
با استفاده از اصول خوب تجربه کاربری یا UX، بازدیدکنندگان شما باید همیشه بدانند که در کدام صفحه هستند و بتوانند راه خود را طی کنند تا همه چیز به زیبایی و منطقی در کنار هم جریان داشته باشد.
اگر هنوز در مرحله ایجاد لوگوی تیم ورزشی خود هستید، می توانید به دنبال نمونه های موجود برای الهام باشید. Pinterest مکانی عالی برای چرخاندن آن چرخ های خلاقانه است!
2. بازدیدکنندگان را با اخبار و وبلاگ ها به روز نگه دارید
هر وب سایت ورزشی به یک بخش خبری نیاز دارد تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا بدانند در باشگاه چه خبر است.
از بازیکنان و مدیران رویداد گرفته تا خود طرفداران سرسخت، همه باید در ارتباط بمانند تا جدیدترین اسکوپ را دریافت کنند!
هیچ راهی بهتر از راه اندازی یک وبلاگ در وب سایت تیم ورزشی خود برای به اشتراک گذاشتن پیروزی های بزرگ خود با مخاطبان خود وجود ندارد.
به غیر از بردها و باخت ها یا نقل و انتقالاتی که در زمین اتفاق می افتد، مردم می خواهند بدانند که در خارج از آن چه اتفاقی می افتد. طرفداران نگاه اجمالی «پشت صحنه» از اتفاقاتی که در زندگی بازیکنان شما میافتد را دوست خواهند داشت. بعد از بازیهایتان، میتوانید گزارشهای دقیق مسابقات را به اشتراک بگذارید و تا جایی که میتوانید بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی را انجام دهید.
علاوه بر این، پست های وبلاگ نیز به چند دلیل مهم هستند. نه تنها به سئو کمک می کند، بلکه به جذب و حفظ بازدیدکنندگان و افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی شما نیز کمک می کند!
داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای مناسب به شما کمک میکند تا در مورد اینکه با محتوای خود به چه کسی میخواهید دسترسی پیدا کنید و در بلندمدت به چه چیزی میخواهید برسید، شفافیت پیدا کنید.
همچنین باید از افزونهها و ویجتهایی استفاده کنید که به کاربران امکان میدهد مشترک شوند تا هر زمان که یک پست وبلاگ جدید منتشر میشود، بدانند. علاوه بر این، ایجاد یک فرم ثبتنام برای خبرنامهها نیز میتواند کمک بزرگی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان شما با تیم شما باشد.
3. عکس ها و فیلم ها با حجم زیاد صحبت می کنند
بخش چندرسانه ای شما باید با همه چیز از عکس گرفته تا فیلم و حتی فایل های صوتی یکپارچه باشد.
ویدیوها نرخ تعامل را تا 22٪ افزایش می دهند و همچنین به شدت جستجو می شوند. یوتیوب به بزرگترین موتور جستجو تبدیل شده است و کانال های ورزشی معمولاً همیشه در بین 10 برتر در پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو قرار دارند.
اگر تیم شما مشتاق به اشتراک گذاری فیلم برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است، ممکن است حتی ارزش راه اندازی یک کانال YouTube را داشته باشد! آیا تا به حال به انواع ویدیوهایی که می توانید برای وب سایت ورزشی خود ایجاد کنید فکر کرده اید؟
میتوانید همه چیز را از مصاحبه گرفته تا کلیپهای کوتاه تا نکات برجسته، یا حتی ویدیوهای آموزشی که مخصوص مخاطبان و ورزش شما ساخته شدهاند، بارگذاری کنید. به نظر می رسد باشگاه لیورپول این کار را به درستی انجام می دهد.
علاوه بر این، عکس ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما میتوانید گالریهایی برای رویدادها و بازیکنان داشته باشید، که به بازدیدکنندگان خود آسان میدهد تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
4. فهرست تیم فعلی
یک تیم ورزشی پویا است و همیشه به دلایل مختلف از جمله بازیکن جدید، بازنشستگی یا حتی مصدومیت، تغییراتی در حال رخ دادن است.
بنابراین، مهم است که یک بخش فهرست تیم داشته باشید تا طرفداران خود را از آخرین ترکیب بازیکنان آگاه کنید!
به صفحه فهرست منچستریونایتد نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه انجام می شود.
5. زمانبندی برای نمایش رویدادهای آینده
زمانبندیها روشی مهم و بسیار آسان برای اطمینان از اینکه همه افراد مرتبط با تیم از رویدادهای آینده اطلاع دارند، هستند.
تقویم رویدادها یا زمانبندی تیمها، اگرچه همیشه در معرض تغییر هستند، نه تنها به مسئولان و بازیکنان کمک میکنند تا بهتر برنامهریزی کنند، بلکه به شما کمک میکنند اخبار را پخش کنید تا طرفداران بتوانند بازیهای شما را نیز بسازند!
6. جدول امتیازات، گلزنان برتر و رده بندی
هر هواداری میخواهد مراقب تیمها و بازیکنان مورد علاقه خود و نحوه قرار گرفتن آنها در مقابل تیمها و باشگاههای دیگر باشد.
نمایش تابلوهای امتیازات و گلزنان برتر در وب سایت ورزشی شما نیز یک راه عالی برای تشویق رقابت در بین اعضای تیم شما است تا آنها را الهام گرفته و انگیزه بیشتری برای هدف گذاری بالاتر داشته باشد!
نمرات بازی، آمار بازیکنان، نتایج مسابقات و جدول ردهبندی دقیق را دنبال کنید تا بازیکنان شما بدانند در کجا ایستادهاند یا روی کدام مناطق تمرکز کنند تا عملکرد و موقعیتهای خود را در تابلوی امتیازات بهبود بخشند.
می توانید از افزونه هایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند استفاده کنید تا کار را آسان کنید.
7. پروفایل های اجتماعی
آیا از رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط با طرفداران و دنبالکنندگان استفاده میکنید؟
اگر نه، واقعاً باید تیم خود را در کانالهای رسانههای اجتماعی قرار دهید. طرفداران و سازمان دهندگان به طور یکسان اغلب مستقیماً به صفحات رسانه های اجتماعی شما می روند تا اخبار را به سرعت دریافت کنند. این یک مکان عالی برای تعامل با آنها و افزایش دنبال کنندگان شما است.
اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، حتماً راهنمای ما را در مورد نحوه ایجاد یک صفحه فیسبوک تیم ورزشی حرفهای بررسی کنید تا به شما در راهاندازی درست آن کمک کند.
علاوه بر حضور فعال اجتماعی، فراموش نکنید که نمادهای اجتماعی را در سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان به راحتی شما را در شبکه های مختلف پیدا کنند. میتوانید از افزونههای WordPress مانند Ultimate Social Media یا SumoMe برای افزودن آسان نمادهای اجتماعی به وبسایت خود استفاده کنید.
به هر حال اجازه ندهید همه توییتها، پیامرسانی فیسبوک یا پاسخدهی به ایمیل در برنامه تمرینی روزانه شما قرار بگیرند!
8. پروفایل بازیکن
آمار بازیکنان را با نمایههای بازیکن منحصربهفرد برای هر عضو تیم ترکیب کنید تا طرفداران (و مدیران) همیشه از معیارهای کلیدی عملکرد بازیکنان مورد علاقه خود آگاه باشند.
افزونه SportsPress رایگان ما به شما امکان میدهد نمایههای بازیکنان را در یک صفحه اختصاصی تنظیم کنید که در آن عملکرد هر بازیکن بهراحتی در طول فصل به همراه آمار عملکرد فردی آنها قابل ردیابی باشد.
9. اطلاعات تماس
هر هوادار واقعی و سازمان ورزشی مایل است با تیم شما در تماس باشد. تا آنجایی که پیشنهادات حمایت مالی و سوالات مطبوعاتی پیش می رود، باید ارتباط افراد با باشگاه ورزشی خود را بسیار آسان کنید.
من توصیه می کنم یک صفحه را در سایت خود به منظور ارتباط با سازمان خود اختصاص دهید. در واقع، آن را با یک فرم تماس تقویت کنید تا افراد بتوانند با ارسال مستقیم پیامها برای شما در زمان صرفهجویی کنند، بدون اینکه نیازی به جابجایی به صندوق ورودی ایمیل خود برای دسترسی به شما داشته باشند.
Contact Form 7 و BestWebSoft دو افزونه فرم تماس عالی برای انجام کار هستند!
10. آمار تیم و بازیکن
آمار دقیق تیم و بازیکنان را در وب سایت خود نمایش دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند دقیقاً ببینند چه کسی در صدر بازی آنها قرار دارد.
در حالی که دقیقاً پیاده روی در پارک نیست، زمانی می توان آن را انجام داد که بدانید به چه چیزی می خواهید برسید و بتوانید از آن به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود برای سازمان خود استفاده کنید.
سفارش طراحی سایت ورزشی میتواند کارهای زیادی را انجام دهد. این میتواند به تیم کمک کند تا از رویدادهای آتی بهروز بماند، بازیکنان جدید جذب کند و تماس آنها با شما را آسان کند، یا به طرفداران کمک کند در تماس باشند و از آخرین اخبار مطلع شوند.
مهمتر از همه، می تواند به تیم ورزشی کمک کند تا با حضور آنلاین، خود را بهتر بازاریابی کند.
در عصر حاضر، و تقریباً انتظار می رود که سازمان شما به شکل یا شکلی در وب باشد.
اما متأسفانه اگر میخواهید سایتتان برای شما کار کند و تأثیر بگذارد، فقط داشتن یک دامنه و ایجاد یک سایت کافی نیست.
در این مقاله، ما شما را با 10 ویژگی اصلی که تمام وب سایت های ورزشی به آن نیاز دارند آشنا می کنیم تا بتوانید طراحی سایت تیم خود را برای موفقیت آماده کنید!
ویژگی های ضروری وب سایت تیم ورزشی
شرکت طراحی سایت شما باید به گونه ای متمایز باشد که بازدیدکنندگان بتوانند تک تک اطلاعات را در چند ثانیه اول هضم کنند. آنها باید پس از ورود به سایت شما ایده خوبی از آنچه در آن هستند داشته باشند.
با بهروز ماندن از روندهای امروزی برای وبسایتهای ورزشی، در اینجا میتوانید حضور وب خود را واقعاً متمایز کنید:
1. لوگوی شما هویت شماست
لوگوی تیم شما باید به درستی در سایت شما قرار گیرد. این چیزی است که تیم شما را به رسمیت می شناسد و باعث می شود بازدیدکنندگان با شما ارتباط برقرار کنند.
به NFL.com نگاهی بیندازید، نشانواره آنها را در گوشه سمت چپ بالا میبینید. از نظر منطقی، این بهترین نقطه برای قرار دادن لوگو است، اما نه فقط در آنجا. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها به طور استراتژیک لوگو را در سراسر سایت قرار داده اند، از جمله آن را در تصاویر و ویدیوهای خود نیز.
لوگوها برای اهداف برندسازی مهم هستند. شما باید ثابت باشید و مطمئن شوید که لوگو بدون دردسر قرار می گیرد. نیازی نیست که بازدیدکنندگان خود را با لوگوی خود بمباران کنید، اما من آنها نمی توانند بگویند که در وب سایت چه کسی وارد شده اند، این نشانه بدی است.
با استفاده از اصول خوب تجربه کاربری یا UX، بازدیدکنندگان شما باید همیشه بدانند که در کدام صفحه هستند و بتوانند راه خود را طی کنند تا همه چیز به زیبایی و منطقی در کنار هم جریان داشته باشد.
اگر هنوز در مرحله ایجاد لوگوی تیم ورزشی خود هستید، می توانید به دنبال نمونه های موجود برای الهام باشید. Pinterest مکانی عالی برای چرخاندن آن چرخ های خلاقانه است!
2. بازدیدکنندگان را با اخبار و وبلاگ ها به روز نگه دارید
هر وب سایت ورزشی به یک بخش خبری نیاز دارد تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا بدانند در باشگاه چه خبر است.
از بازیکنان و مدیران رویداد گرفته تا خود طرفداران سرسخت، همه باید در ارتباط بمانند تا جدیدترین اسکوپ را دریافت کنند!
هیچ راهی بهتر از راه اندازی یک وبلاگ در وب سایت تیم ورزشی خود برای به اشتراک گذاشتن پیروزی های بزرگ خود با مخاطبان خود وجود ندارد.
به غیر از بردها و باخت ها یا نقل و انتقالاتی که در زمین اتفاق می افتد، مردم می خواهند بدانند که در خارج از آن چه اتفاقی می افتد. طرفداران نگاه اجمالی «پشت صحنه» از اتفاقاتی که در زندگی بازیکنان شما میافتد را دوست خواهند داشت. بعد از بازیهایتان، میتوانید گزارشهای دقیق مسابقات را به اشتراک بگذارید و تا جایی که میتوانید بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی را انجام دهید.
علاوه بر این، پست های وبلاگ نیز به چند دلیل مهم هستند. نه تنها به سئو کمک می کند، بلکه به جذب و حفظ بازدیدکنندگان و افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی شما نیز کمک می کند!
داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای مناسب به شما کمک میکند تا در مورد اینکه با محتوای خود به چه کسی میخواهید دسترسی پیدا کنید و در بلندمدت به چه چیزی میخواهید برسید، شفافیت پیدا کنید.
همچنین باید از افزونهها و ویجتهایی استفاده کنید که به کاربران امکان میدهد مشترک شوند تا هر زمان که یک پست وبلاگ جدید منتشر میشود، بدانند. علاوه بر این، ایجاد یک فرم ثبتنام برای خبرنامهها نیز میتواند کمک بزرگی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان شما با تیم شما باشد.
3. عکس ها و فیلم ها با حجم زیاد صحبت می کنند
بخش چندرسانه ای شما باید با همه چیز از عکس گرفته تا فیلم و حتی فایل های صوتی یکپارچه باشد.
ویدیوها نرخ تعامل را تا 22٪ افزایش می دهند و همچنین به شدت جستجو می شوند. یوتیوب به بزرگترین موتور جستجو تبدیل شده است و کانال های ورزشی معمولاً همیشه در بین 10 برتر در پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو قرار دارند.
اگر تیم شما مشتاق به اشتراک گذاری فیلم برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است، ممکن است حتی ارزش راه اندازی یک کانال YouTube را داشته باشد! آیا تا به حال به انواع ویدیوهایی که می توانید برای وب سایت ورزشی خود ایجاد کنید فکر کرده اید؟
میتوانید همه چیز را از مصاحبه گرفته تا کلیپهای کوتاه تا نکات برجسته، یا حتی ویدیوهای آموزشی که مخصوص مخاطبان و ورزش شما ساخته شدهاند، بارگذاری کنید. به نظر می رسد باشگاه لیورپول این کار را به درستی انجام می دهد.
علاوه بر این، عکس ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما میتوانید گالریهایی برای رویدادها و بازیکنان داشته باشید، که به بازدیدکنندگان خود آسان میدهد تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
4. فهرست تیم فعلی
یک تیم ورزشی پویا است و همیشه به دلایل مختلف از جمله بازیکن جدید، بازنشستگی یا حتی مصدومیت، تغییراتی در حال رخ دادن است.
بنابراین، مهم است که یک بخش فهرست تیم داشته باشید تا طرفداران خود را از آخرین ترکیب بازیکنان آگاه کنید!
به صفحه فهرست منچستریونایتد نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه انجام می شود.
5. زمانبندی برای نمایش رویدادهای آینده
زمانبندیها روشی مهم و بسیار آسان برای اطمینان از اینکه همه افراد مرتبط با تیم از رویدادهای آینده اطلاع دارند، هستند.
تقویم رویدادها یا زمانبندی تیمها، اگرچه همیشه در معرض تغییر هستند، نه تنها به مسئولان و بازیکنان کمک میکنند تا بهتر برنامهریزی کنند، بلکه به شما کمک میکنند اخبار را پخش کنید تا طرفداران بتوانند بازیهای شما را نیز بسازند!
6. جدول امتیازات، گلزنان برتر و رده بندی
هر هواداری میخواهد مراقب تیمها و بازیکنان مورد علاقه خود و نحوه قرار گرفتن آنها در مقابل تیمها و باشگاههای دیگر باشد.
نمایش تابلوهای امتیازات و گلزنان برتر در وب سایت ورزشی شما نیز یک راه عالی برای تشویق رقابت در بین اعضای تیم شما است تا آنها را الهام گرفته و انگیزه بیشتری برای هدف گذاری بالاتر داشته باشد!
نمرات بازی، آمار بازیکنان، نتایج مسابقات و جدول ردهبندی دقیق را دنبال کنید تا بازیکنان شما بدانند در کجا ایستادهاند یا روی کدام مناطق تمرکز کنند تا عملکرد و موقعیتهای خود را در تابلوی امتیازات بهبود بخشند.
می توانید از افزونه هایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند استفاده کنید تا کار را آسان کنید.
7. پروفایل های اجتماعی
آیا از رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط با طرفداران و دنبالکنندگان استفاده میکنید؟
اگر نه، واقعاً باید تیم خود را در کانالهای رسانههای اجتماعی قرار دهید. طرفداران و سازمان دهندگان به طور یکسان اغلب مستقیماً به صفحات رسانه های اجتماعی شما می روند تا اخبار را به سرعت دریافت کنند. این یک مکان عالی برای تعامل با آنها و افزایش دنبال کنندگان شما است.
اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، حتماً راهنمای ما را در مورد نحوه ایجاد یک صفحه فیسبوک تیم ورزشی حرفهای بررسی کنید تا به شما در راهاندازی درست آن کمک کند.
علاوه بر حضور فعال اجتماعی، فراموش نکنید که نمادهای اجتماعی را در سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان به راحتی شما را در شبکه های مختلف پیدا کنند. میتوانید از افزونههای WordPress مانند Ultimate Social Media یا SumoMe برای افزودن آسان نمادهای اجتماعی به وبسایت خود استفاده کنید.
به هر حال اجازه ندهید همه توییتها، پیامرسانی فیسبوک یا پاسخدهی به ایمیل در برنامه تمرینی روزانه شما قرار بگیرند!
8. پروفایل بازیکن
آمار بازیکنان را با نمایههای بازیکن منحصربهفرد برای هر عضو تیم ترکیب کنید تا طرفداران (و مدیران) همیشه از معیارهای کلیدی عملکرد بازیکنان مورد علاقه خود آگاه باشند.
افزونه SportsPress رایگان ما به شما امکان میدهد نمایههای بازیکنان را در یک صفحه اختصاصی تنظیم کنید که در آن عملکرد هر بازیکن بهراحتی در طول فصل به همراه آمار عملکرد فردی آنها قابل ردیابی باشد.
9. اطلاعات تماس
هر هوادار واقعی و سازمان ورزشی مایل است با تیم شما در تماس باشد. تا آنجایی که پیشنهادات حمایت مالی و سوالات مطبوعاتی پیش می رود، باید ارتباط افراد با باشگاه ورزشی خود را بسیار آسان کنید.
من توصیه می کنم یک صفحه را در سایت خود به منظور ارتباط با سازمان خود اختصاص دهید. در واقع، آن را با یک فرم تماس تقویت کنید تا افراد بتوانند با ارسال مستقیم پیامها برای شما در زمان صرفهجویی کنند، بدون اینکه نیازی به جابجایی به صندوق ورودی ایمیل خود برای دسترسی به شما داشته باشند.
Contact Form 7 و BestWebSoft دو افزونه فرم تماس عالی برای انجام کار هستند!
10. آمار تیم و بازیکن
آمار دقیق تیم و بازیکنان را در وب سایت خود نمایش دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند دقیقاً ببینند چه کسی در صدر بازی آنها قرار دارد.