2023/05/24، 03:14 PM
(آخرین ویرایش: 2023/05/24، 03:16 PM، توسط farshid1732153.)
در اینجا میخوایم تا مهمترین سوالات در مورد سامانه میخک فرانکفورت آلمان رو با شما به اشتراک بذاریم
چگونه میتوانم بدون حضور به نمایندگی مشکلات خود را اعلام کنم؟
• در بخش راهنمای سیستم، یک لینک با عنوان "ارتباط با نمایندگی" وجود دارد که متقاضی پس از ورود به سامانه میتواند از طریق آن مشکل خود را به نمایندگی اعلام کرده و کد پیگیری دریافت کند. سپس با وارد کردن کد پیگیری در لینک پیگیری، پاسخ ارسالی از نمایندگی را مشاهده کند.[/font][/size]
کلمه عبور ثابت خود را فراموش کردهام.
• در صورتی که کلمه عبور ثابت خود را فراموش کردهاید، میتوانید از طریق لینک "کلمه عبور خود را فراموش کردهام!" کلمه عبور موقت خود را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید.[/font][/size]
رمز یکبار مصرف دریافت نمیکنم:
• ترجیحاً از ایمیلهای غیر از دامنه Yahoo و Gmail استفاده کنید.[/font][/size]
چگونه میتوانم بدون حضور به نمایندگی مشکلات خود را اعلام کنم؟
• در بخش راهنمای سیستم، یک لینک با عنوان "ارتباط با نمایندگی" وجود دارد که متقاضی پس از ورود به سامانه میتواند از طریق آن مشکل خود را به نمایندگی اعلام کرده و کد پیگیری دریافت کند. سپس با وارد کردن کد پیگیری در لینک پیگیری، پاسخ ارسالی از نمایندگی را مشاهده کند.[/font][/size]
کلمه عبور ثابت خود را فراموش کردهام.
• در صورتی که کلمه عبور ثابت خود را فراموش کردهاید، میتوانید از طریق لینک "کلمه عبور خود را فراموش کردهام!" کلمه عبور موقت خود را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید.[/font][/size]
رمز یکبار مصرف دریافت نمیکنم:
• ترجیحاً از ایمیلهای غیر از دامنه Yahoo و Gmail استفاده کنید.[/font][/size]
- چگونه درخواست تشکیل پرونده تحصیلی ثبت کنیم؟
• ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شده و مراحل باقیمانده را طی کنید.
در صورتی که متقاضی بخواهد از مدارک تحصیلی خارج از کشور خود در داخل کشور استفاده کند، باید حتماً مدارک خود را به تایید سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی در کشور محل اقامت خود برساند. متقاضی باید مدارک خود را به نمایندگی مورد نظر ارائه دهد تا نمایندگی مدرک را مهر، امضاء و صحت آن را تایید کند. برای این کار، ابتدا باید وارد سامانه شده و از طریق لینک پرونده تحصیلی درخواست تشکیل پرونده تحصیلی را ثبت کنید و سپس درخواست تایید مدارک تحصیلی را ارسال کنید. در این صفحه، متقاضی (دانشجو) اطلاعات تحصیلی خود (نام موسسه/دانشگاه محل تحصیل، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گرایش تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ پایان تحصیل) و نمایندگی محل تایید (نام سفارت یا سرکنسولگری) را وارد میکند و سپس تصاویر مدارک مورد درخواست را بارگذاری کرده و بر روی دکمه تایید کلیک میکند و میتواند کد رهگیری خود را دریافت کرده و سپس به نمایندگی محل تایید مراجعه کند.
- چگونه درخواست تایید مدارک تحصیلی و درمانی ثبت کنیم؟
• ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شده و مراحل باقیمانده را طی کنید.
اشخاصی که برای معالجه و درمان به خارج از کشور مراجعه کردهاند، برای اینکه بتوانند هزینههای معالجات خود را بعد از بازگشت به کشور از وزارت بهداشت یا بیمه دریافت کنند، باید از طریق لینک درخواست تایید مدارک تحصیلی/درمانی وارد صفحه درخواست تایید مدارک درمانی شوند و مدارک درمانی خود را اعم از گواهی بستری، آزمایش، صورتحساب بالینی و غیره بارگذاری کنند. سپس با کلیک بر روی دکمه تایید، اقدام به تایید مدارک درمانی خود میکنند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه کرده تا نمایندگی مدارک درمانی را تایید کند.
چگونه درخواست تنظیم وکالتنامه/تصدیق امضا ثبت کنیم؟
• که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شده و مراحل باقیمانده را طی کنید.
تصدیق امضاء به معنی تایید امضا میباشد. وکالتنامهها و هر آنچه حکم صدور مجوز دارد مانند مجوز اجازهی ازدواج برای دختر توسط پدر یا مجوز خروج همسر و فرزندان و غیره در این بخش انجام میشود. در صورتی که متقاضی (موکل) بخواهد به فردی در داخل ایران وکالت برای انجام کاری بدهد، باید وارد لینک درخواست تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضاء شده و سپس نوع وکالتنامه خود را که قرار است به متقاضی مورد نظر بدهد، انتخاب کند. در اینجا متقاضی به عنوان موکل باید مشخصات وکیل را با دقت وارد کند و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده، درخواست خود را ثبت و تایید کند و پس از دریافت رسید یا کد رهگیری، به نمایندگی مورد نظر مراجعه کند. پس از تایید و مهر و امضا وکالتنامه، رضایتنامه یا مدرک تصدیق امضا توسط مامور کنسولی نمایندگی تایید و بارگذاری آن در سامانه، مراحل تایید و تصدیق کامل میشود و در صورت نیاز، مراجع داخل کشور میتوانند با مراجعه به سامانه، از صحت صدور آن مطلع شوند.[/font][/size]
چگونه درخواست استعلام گواهینامه رانندگی ثبت کنیم؟
• ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شده و مراحل باقیمانده را طی کنید.
چنانچه متقاضی بخواهد گواهینامه رانندگی صادر شده در ایران را ارائه دهد، باید تاییدیه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران را داشته باشد. از طریق لینک استعلام گواهینامه، متقاضی میتواند درخواست تایید گواهینامه رانندگی خود را ثبت و ارسال کند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه کند.[/font][/size]
- چگونه درخواست گواهی عدم سوءپیشینه ثبت کنیم؟
• الزم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شده و مراحل باقیمانده را طی کنید.
چنانچه متقاضی قصد دریافت گواهی عدم سوءپیشینه داشته باشد، میتواند از لینک درخواست گواهی عدم سوءپیشینه استفاده کرده و درخواست خود را ثبت کند. این درخواست دارای آیتمهای متعددی است که متقاضی باید با دقت آنها را تکمیل کند.
5.متقاضی پس از ثبت درخواست، با داشتن رسید دریافت، باید به نمایندگی مربوطه مراجعه کند تا اثر انگشت گرفته شود.[/font][/size]
چگونه درخواست عابرین غیر مجاز ثبت کنیم؟
• ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید. سپس وارد حساب کاربری خود شده و مراحل باقیمانده را طی کنید.
چنانچه متقاضی عابر غیر مجاز بوده باشد و قصد دریافت خدمتهایی مانند گذرنامه و غیره را دارد، باید درخواست عابر غیر مجاز خود را ثبت کند. این درخواست نیز دارای آیتمهای متعددی است که متقاضی باید با دقت آنها را تکمیل کند. متقاضی پس از ثبت درخواست، با داشتن رسید دریافت، باید به نمایندگی مربوطه مراجعه کند.[/font][/size][/font][/size]